دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 بهمن 1395 - 15:16

روسیه پاسخ ترامپ را داد: ایران، تروریست نیست و رابطه‌مان را با تهران قطع نمی‌کنیم

دو روز پس از وضع تحریم‌های جدید دولت ترامپ علیه ایران و اتهام‌های این کشور درباره فعالیت های تروریستی به تهران، کرملین به طور همه‌جانبه از ایران حمایت کرد.
کد خبر : 156966

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری رسمی روسیه (تاس)، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه ضمن ابراز تأسف بابت تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا گفت این تحریم‌ها روشی مناسب برای حل مسائل نخواهد بود.


وی افزود: «ما بابت این موضوع متأسفیم. همیشه موضعمان را گفته‌ایم که تحریم‌ها ابزار قابل پذیرش و مناسب برای حل برخی موضوعات نیست.»


ریابکوف درباره برخی گزارش‌ها مبنی بر اینکه دولت آمریکا در صدد تخریب روابط میان روسیه و ایران است، گفت این گزارش‌ها فقط گمانه‌زنی‌هایی بی‌اساس هستند.


به گفته وی، روزنامه وال استریت ژورنال و رسانه‌های دیگر جز پرداختن به گمانه‌زنی‌هایی بی‌اساس و تلاش برای مسموم کردن جو روابط کاری انجام نمی‌دهند.


روزنامه وال استریت ژورنال چندی پیش به نقل از برخی مقامات خارجی نوشته بود که آمریکا در صدد کشف راه‌هایی است تا اتحاد دیپلماتیک و نظامی ایران و روسیه را درباره موضوع سوریه بر هم بزند.


در همین حال دمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه نیز به مواضع اخیر آمریکا نسبت به ایران واکنش نشان داد و گفت روسیه دولت ایران را یک دولت تروریستی نمی‌داند و تلاش دارد تا روابطش را با تهران افزایش دهد.


پسکوف در واکنش به سخن اخیر ترامپ که ایران را «کشور شماره نخست تروریستی» نامیده بود گفت ما با چنین فرضی کاملا مخالفیم.


او افزود: «شما همه می‌دانید ما روابط مناسبی با ایران داریم و درباره برخی مسائل با آنها همکاری می‌کنیم. ما قدردان مناسبات تجاری و اقتصادیمان با آنها هستیم و امیدواریم این روابط توسعه پیدا کند.»


پسکوف همچنین گفت وضعیت رابطه آمریکا و روسیه نباید مانع از همکاری میان تهران _ مسکو باشد.


او در پاسخ به این سوال که آیا نحوه تعامل با ایران می‌تواند مانع عادی‌سازی روابط میان مسکو و واشنگتن شود، افزود: «پنهان شدنی نیست که مواضع روسیه و واشنگتن درباره برخی مسائل جهانی و منطقه‌ای مغایر یکدیگر هستند. اما این مسائل مانع نخواهد شد که ما برای بهبود روابط بکوشیم .»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته