دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دو عضو اتاق بازرگانی تهران در گفت‌وگو با آنا تاکید کردند

حمایت از تولید داخلی، شرط تحقق اقتصاد مقاومتی

دو عضو اتاق بازرگانی تهران با حکیمانه خواندن سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در حمایت از کالای ایرانی، راه ایجاد نشاط و رونق در اقتصاد را حمایت از تولیدات داخلی دانستند.
کد خبر : 15695

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی چهارشنبه گذشته در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور تقویت تولید داخلی را ستون فقرات حل مشکلات کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی برشمردند و افزودند: مصرف‌کنندگان باانصاف با درک مصلحت کشور، چشم بر برندها و مارک‌های خارجی ببندند و با مصرف کالاهای داخلی به کمک هم‌وطنان کارگر بشتابند.


رهبر انقلاب همچنین با اشاره به گستردگی دستگاه‌های دولتی، دولت را بزرگترین مصرف‌کننده کالا خواندند و به وزیر کار تأکید کردند: در دولت اصرار و پافشاری کنید که مصارف دستگاه‌های دولتی، مطلقاً داخلی باشد و دولت هرگونه مصرف کالاهای ریز و درشت خارجی را در صورت وجود مشابه داخلی بر خود حرام بداند.


در همین زمینه یحیی آل اسحاق در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا با حکیمانه خواندن سخنان رهبر معظم انقلاب گفت: مصرف کالای داخلی برای حفظ منافع ملی امری ضروری است.


وی با بیان اینکه توجه به تولیدات ملی در جهت اقتصاد مقاومتی است، افزود: تمام امکانات کشور باید در حمایت از تولیدات داخلی قرار بگیرد تا بتوان با ارتقای کیفی و کمی تولیدات کشور، علاوه بر رقابت با دیگر کالاها در بازارهای جهانی نیز حضوری فعال داشته باشیم.








اگر دولت خود را به استفاده از کالاهای داخلی ملزم کند، یقینا مردم هم با الگوبرداری از دولت، به مصرف کالاهای ایرانی رو می‌آورند

رئیس پیشین اتاق تهران با تاکید بر اینکه حمایت از تولید دو سویه است و هم مصرف‌کننده و هم تولید کننده باید در حمایت از یکدیگر گام بردارند، تصریح کرد: تولیدکنندگان باید عرق ملی داشته باشند و اگر آنها کالاهای مستحکم، با کیفیت و قیمت مناسب روانه بازار کنند، به طور قطع مصرف‌کنندگان نیز در حمایت از آنها کالاهای داخلی را می‌خرند.


عضو اتاق بازرگانی تهران با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر نقش دولت در حمایت از کالای داخلی، گفت: دولت از سویی بزرگترین مصرف‌کننده کالاست و از سوی دیگر الگویی برای جامعه است. از این رو اگر دولت خود را به استفاده از کالاهای داخلی ملزم کند، یقینا مردم هم با الگوبرداری از دولت، به مصرف کالاهای ایرانی رو خواهند آورد.


اسدالله عسگر اولادی، دیگر عضو اتاق بازرگانی تهران نیز در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا، راه حمایت از کالای داخلی را تقویت صنایع کوچک دانست و افزود: باید مصرف کالای داخلی را به یک فرهنگ تبدیل کنیم و به جای اینکه بازرگانان ما به سفرهای خارجی رفته و از دیگر کشورها خرید کنند، در حمایت از تولیدکنندگان داخلی گام بردارند.


وی به مسئولان دولتی به عنوان یک الگوی مهم برای مردم اشاره کرد و گفت: اگر وزرا و مسئولان از خودشان شروع کرده و به طور مثال البسه، کفش و حتی وسایل زینتی خود مانند ساعت را از برندهای ایرانی تهیه کنند، حتما مردم نیز با الگوبرداری از آنان این اقدام را ادامه خواهند داد.


عسگر اولادی با تاکید بر حمایت از کالاهای ایرانی، اظهار کرد: حمایت از تولید راه برون‌رفت از وضعیت فعلی اقتصاد و ایجاد رونق و نشاط در کشور است.


وی خرید کالای ایرانی را یکی از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: تولیدکنندگان باید کیفیت و قیمت کالاهای خود را اصلاح کنند تا ضمن حمایت از مصرف‌کنندگان، آنها را به مصرف کالای ایرانی ترغیب کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته