دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 بهمن 1395 - 14:14

گمانه‌زنی‌ درباره سفیر احتمالی روسیه در واشنگتن

منابع روسی به‌نقل از منابع دیپلماتیک در وزارت امور خارجه روسیه اعلام کردند معاون وزیر امور خارجه این کشور، نامزد اصلی انتخاب به‌عنوان سفیر روسیه در آمریکا است.
کد خبر : 156929

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری روسیاالیوم، روزنامه کامرسنت نوشت: «آناتولی آنتونوف از حامیان مواضع غرب‌گرایانه روسیه است و مسکو تصمیم داشت این دیپلمات را پاییز گذشته در بحبوحه انتظارها برای انتخاب هیلاری کلینتون به‌عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا به‌عنوان سفیر جدید خود در واشنگتن معرفی کند. اکنون باوجود انتخاب دونالد ترامپ به‌عنوان رئیس‌جمهوری جدید آمریکا، آنتونوف بخت زیادی برای کسب این منصب دارد.»


از سوی دیگر یک منبع دیپلماتیک برخی خبرها را درباره تعیین آنتونوف به سمت سفیر روسیه در آمریکا تکذیب کرد و گفت سرگئی کیسلیاک، رئیس دفتر دیپلماتیک روسیه در آمریکا در سال 2008 به این سمت انتخاب می‌شود.


آنتونوف بیش از 30 سال در وزارت امور خارجه روسیه کار کرده و در بازه زمانی میان سال‌های 2004 و 2011 بخش امور امنیتی و تسلیحاتی وزارت امور خارجه روسیه را برعهده داشت. او سپس در بازه زمانی میان سال‌های 2011 تا 2016 به‌عنوان معاون وزیر دفاع روسیه در امور همکاری‌های بین‌المللی فعالیت کرد تا در پایان سال گذشته میلادی به‌عنوان معاون وزیر امور خارجه انتخاب شد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته