دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 بهمن 1395 - 16:21
مدیر کل دفتر آموزش متوسطه دوره اول وزارت آموزش و پرورش:

لزوم انجام آزمون‌های مشاوره‌ای برای هدایت تحصیلی/ امسال یک میلیون دانش آموز پایه نهم انتخاب رشته می‌کنند

مدیر کل دفتر آموزش متوسطه دوره اول وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: امسال حدود یک میلیون دانش آموز پایه نهم در شاخه متوسطه نظری، فنی حرفه‌ای و کاردانش هدایت تحصیلی می‌شوند.
کد خبر : 156841

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی آموزش و پرورش استان سمنان، عظیم محبی درگردهمایی سرگروه‌های درس قرآن و معارف کشور در شهمیرزاد با اشاره به اجرای طرح جهاد علمی در مدارس افزود: 12 هزار دانش آموز در سطح متوسطه اول و دوم تحت پوشش این طرح از سوی بسیج دانش آموزانی هستند.


وی با بیان اینکه این طرح با تاکید بر مناطق محروم و دانش آموزان عضو بسیج اجرا شد، اظهار کرد: جهاد علمی با تاکید بر مناطق محروم با برپایی کلاس‌های تقویتی و در اختیار گذاشتن منابع آموزشی به‌ صورت رایگان اجرا شد.


مدیر کل دفتر آموزش متوسطه دوره اول وزارت آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به بحث هدایت تحصیلی، تصریح کرد: در این موضوع مهم‌ترین اقدام آگاهی بخشی از طرف مشاوران، مدیران و معلمان به دانش آموزان و اولیاء نسبت به آینده شغلی و رشته‌های تحصیلی است.


محبی آزمون‌های مشاوره‌ای برای هدایت تحصیلی را مهم دانست و گفت: این آزمون‌ها از سوی مشاوران موجب شناسایی توانایی‌ها و استعدادهای دانش آموزان متناسب با رشته تحصیلی است.


وی افزود: امسال حدود یک میلیون دانش آموز پایه نهم در شاخه متوسطه نظری، فنی حرفه‌ای و کاردانش هدایت تحصیلی می‌شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۲
۰
آزمون‌های‌مشاوره‌ای
هلدینگ شایسته