دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 بهمن 1395 - 14:48
با اجرای برنامه‌های مختلف صورت گرفت

جشن‌ها و برنامه‌های دهه فجر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در اوج + تصاویر

جشن‌ها و برنامه‌های دهه فجر در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی از نیمه گذشته و به اوج خود نزدیک می‌شود. به همین مناسبت دانشگاه‌ها با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی اجتماعی از جمله دیدار با خانواده شهدا، مسابقات ورزشی، برپایی نمایشگاه، غبارروبی مزار شهدا، جشن انقلاب و ... این ایام را گرامی می‌دارند.
کد خبر : 156793

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای گرانقدر، مراسم عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدای گمنام شهرستان نیکشهر با حضور دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی مرکز نیک‌شهر برگزار شد.


دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی مرکز نیکشهر با احترام به مقام والای شهدا با آرمان‌ها و اندیشه‌های رهبر کبیرانقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره) تجدید میثاق کردند.


حجت الاسلام احمد لطفیان سرگزی مسئول دفتر فرهنگ دانشگاه آزاد اسلامی مرکز نیکشهر با قدردانی از حضور استادان و کارمندان و دانشجویان در این مراسم، با تبریک ایام الله دهه فجر وسی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با بیان اینکه عظمت امروز ما به خاطر شهادت جوانان و فرزندان این ملت است گفت: زنده نگه داشتن یاد شهداى انقلاب باعث تداوم حرکت انقلاب می شود و یاد شهدا باید همیشه در فضاى جامعه زنده باشد..


عبدالغفور بیجارزهی معاون آموزشی و دانشجویی این مرکز دانشگاهی نیز شهدا را انسان هایی نمونه و خدایی دانست و اظهار کرد: همه ما مردانگی، عزت و سربلندی را باید از شهدا بیاموزیم زیرا شهدا نمونه بارزی از انسان های آگاه و با بصیرت هستند.


نمایشگاه عکس و کتاب و پوستر به مناسبت دهه مبارک فجر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیک‌شهر برگزار شد.


این نمایشگاه به همت دانشگاه آزاد اسلامی مرکز نیکشهر و با همکاری اداره تبلیغات اسلامی شهرستان برگزار شد.


در این نمایشگاه آثاری شامل عکس، پوستر و مطبوعات سال 57 با موضوع انقلاب اسلامی، راهپیمایی پرشور مردم و اخبار ورود حضرت امام خمینی (ره) به ایران و دستاوردهای ایران پس از انقلاب اسلامی به نمایش گذاشته شده است.


این نمایشگاه به مدت یک هفته برای بازدید عموم علاقه‌مندان دایر است.


رییس دانشگاه آزاداسلامی واحد بروجرد به همراه معاونین و مدیران واحد و محمدرضا معظمی گودرزی رئیس بنیاد شهید و ایثارگران شهرستان بروجرد در راستای منویات مقام معظم رهبری و تاکید دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در تکریم خانواده معظم شهدا و ایثارگران، با حضور در منزل دو تن از جانبازان سرافراز دفاع مقدس و دیدار با آنان، با آرمان‌های شهدا وایثارگران انقلاب اسلامی تجدید بیعت کردند.


دکتر مجید شمس با گرامیداشت ایام الله دهه فجر، و تبریک سی و هفتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، با ستایش صبر و استقامت خانواده شهدا و جانبازان انقلاب اسلامی گفت: «خون پاک شهیدان و جانفشانی ایثارگران موجب دوام و تثبیت انقلاب اسلامی ایران شد.»


رئیس واحد بروجرد شهدا و ایثارگران را مایه عزت و سرافرازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: «شهدا و ایثارگران با شجاعت و استقامت خود پایه‌های انقلاب را تثبیت و موجب عزت، افتخار و عظمت ایران اسلامی در جهان شدند و ما امروز هرچه داریم از برکت آنان است.»


شمس آسایش و امنیت امروز جامعه اسلامی را مرهون مجاهدتهای شهدا و ایثارگران دانست و خاطرنشان کرد: «این امنیت و آرامش بدون رشادت و از خود گذشتگی این عزیزان امکان پذیر و عملی نبود.»


وی خاطرنشان کرد: «همه ما فارغ از هر جناح و گرایش سیاسی و به دور از هرگونه منافع مادی و دنیوی به شهدا و ایثارگران علاقه قلبی و باطنی داریم. عشق و محبت نسبت به شهدا و ایثارگران و اعتقاد به ارزشهای دینی و اسلامی و حفظ و نگهداری این ارزشها، وظیفه سنگینی است که امیدوارم بتوانیم رهروان خوبی برای آن عزیزان باشیم.»


ایثارگر گرانقدر امیرمراد گودرزی در فروردین سال 1362 در منطقه کردستان بر اثر تخریب مین با 70 درصد به فیض جانبازی نائل شد. این جانباز حافظ بیش از 17 جزء قرآن نیز است. ایثارگر جانباز حاج علاء شاهوردی نیز در سال 71 در منطقه پیرانشهر با 70درصد به فیض جانبازی نایل آمد. در پایان این دیدارها با اهدای لوحهای یادبود از سوی شمس از مقام شامخ این عزیزان تجلیل شد.


مسابقات و نمایشگاه‌های دستاوردهای انقلاب در مدارس سما شیروان برگزار شد.


دکتر قاسم کاظمی رئیس مرکز سما شیروان اعلام کرد: «با همکاری مدیران و کادر پرورشی مدارس همزمان با ایام مبارک دهه فجر مسابقات مختلف دانش آموزی و کارکنان و نمایشگاه‌های دستاوردهای انقلاب در بخش‌های مختلف در همه مدارس سما تشکیل شده است.


از جمله این نمایشگاه‌ها دستاوردهای قرآنی شامل نرم‌افزار ها و کتب قرآنی، نقاشی، روزنامه دیواری، روزنامه ها و پوستر و تصاویر دوران انقلاب، کتب انقلابی، نقاشی همگانی روی پارچه و شعار نویسی انقلاب دانش آموزان دبستان دخترانه را می توان نام برد.


مسابقات تیراندازی، دارت، داژبال، فوتسال، والیبال، لیوان چینی و جشنواره غذا و گیاهان دارویی و دمنوش‌های گیاهی نیز در مدارس سما برگزار شد.


بیانیه دکتر ابوالفضل فرهادی رئیس واحد شیروان برای راهپیمایی روز 22 بهمن: در حالی سی و هشتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران را جشن می گیریم که داغ پدر معنوی دانشگاه آزاد اسلامی را بر دل داریم و هنوز در باورمان نیست، امسال در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن جای ایشان را خالی می بینیم و با ایشان هم قدم نیستیم.


امروز که دشمنی ها آشکار شده و شمشیرها از رو بسته شده، دانشگاه آزاد اسلامی که یکی از ارکان علمی کشور است و همواره در مسائل حساس جامعه نقش بی انکاری را بازی کرده، برخود واجب می داند، بار دیگر، اقتدار و همبستگی ملت را به رخ جهانیان بکشد بازهم همگان بدانند، ایران قدرتش را از همدلی و یک صدایی ملتش می گیرد، توان و نیروی اصلی کشور عزیزمان در واقع همان مردم وفادار به انقلاب اسلامی هستند و این وحدت همیشگی مردم است که پیروزی را حتمی می کند، چراکه دست خدا به همراه جمع است و هیچ قدرتی بالاتر از آن نیست.


از این رو، ما دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان، به عنوان نسل فرهیخته و تاثیرگذار جامعه، حضور پررنگ خود را در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن اعلام داشته و از دیگر اقشار جامعه دعوت می کنیم، همگام با ملت پرشور و انقلابی قدم های راستین خود را در راستای وفاداری به میهن اسلامی و آرمان های امام راحل، برداشته و ثابت کنند ایران یعنی پایندگی.


دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی تبریز و استان آذربایجان شرقی با گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر ویوم الله 22بهمن روز «انقلاب اسلامی، استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی»، همراه و همگام با تمامی اقشار ملت مسلمان وخداجوی ایران اسلامی، همچون سال‌های گذشته با حضور گسترده خود در راهپیمایی عظیم 22 بهمن جلوه هایی از وحدت و یکپارچگی امّت آزاده و سرافراز را به نمایش می گذارند و یاد وخاطره آن روزها را گرامی داشته، با آرمانهای والای انقلاب اسلامی، امام راحل(ره) ومقام معظم رهبری تجدید میثاق می کنند و مشت محکمی بردهان استکبار جهانی و هم پیمانانش خواهند زد.



نماینده دانشگاه آزاد اسلامی آران و بیدگل در رقابت‌های دو و میدانی داخل سالن قهرمانی بزرگسالان کشور که به مناسبت دهه فجر در مجموعه ورزشی انقلاب تهران شرکت کرد.


به گزارش خبرگزاری آنا، محمدرضا سلیمی دانشجوی رشته کاردانی کامپیوتر با شرکت در رشته پرتاب دیسک موفق شد مقام هشتم از بین 30 نفر شرکت کننده را کسب کند.


اعضای هیات رئیسه و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودبار در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور در مزار مطهر شهدای گمنام دفاع مقدس، یاد و خاطره دلاورمردان عرصه مقاومت را گرامی داشته و با اهدای گل و قرائت فاتحه به روح پر فتوح آن عزیزان بر استمرار راه آن بزرگواران به عنوان الگویی برای نسل تاکید کردند.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جهرم در جشن باشکوه انقلاب اسلامی که با حضور هیات رئیسه و کارکنان دانشگاه جهرم برگزار شد، با تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی و ذکر یاد امام و شهدای انقلاب اسلامی و بزرگداشت یاد و خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی به ارائه گزارش کوتاهی از آخرین وضعیت واحد و رفع مشکلات دانشگاه پرداخت.


دکتر سید کورش سرورزاده اعلام کرد که با حمایت نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی زمین‌های دانشگاه که به فرودگاه جهرم واگذار شده است به قیمت روز محاسبه می‌شود.


حجت الاسلام صحرائیان امام جماعت واحد جهرم نیز با برشمردن خدمات انقلاب اسلامی از همگان دعوت کرد با حضور باشکوه خود در راهپیمایی 22بهمن مثل همیشه در دفاع از آرمانهای انقلاب اسلامی در صحنه باشند.


در طول این مراسم برنامه های متنوع فرهنگی از جمله مسابقات شادو اهدای جوایز به فعالان فرهنگی از سوی دفترفرهنگ اسلامی اجرا شد.


جمعی از کارکنان و هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد جهرم و مرکز سما نیز با حضور در منزل شهید مسعود غریب زاده(برادر شاپورغریب زاده از کارمندان واحد) با خانواده این شهید والامقام دیدار کردند.


جمعی از کارکنان واحد جهرم هم به اتفاق رئیس واعضای هیات رئیسه واعضای دفتر فرهنگ اسلامی با حضور در گلزار شهدای رضوان قبورمطهر این شهدای والامقام را گلباران کردند.


در این برنامه شرکت کنندگان پس از نثار فاتحه به روح کارمند فقید واحد جهرم، شهید امین فروغ مهر که پس از همراهی کاروان زیارتی امام راحل به فیض عظمای شهادت نائل شده بود درآرامگاه ملکوتی عالم برجسته آیت الله سید حسین آیت اللهی (ره) حضور یافتند و یاد و خاطره مجاهدت‌های وی در مبارزات شکوهمند قبل از پیروزی انقلاب را گرامی داشتند.


جشن پیروزی انقلاب اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد هادیشهر برگزار شد.


به همت امور فرهنگی و مهد کودک گل های هستی جشن پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر برای کودکان استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد هادیشهر برگزار شد.


این جشن به همت امور فرهنگی و مدیریت مهد کودک و پیش دبستانی گلهای هستی شهرستان جلفا برای اعضای پیش دبستانی مهدکودک و فرزندان استادان و کارکنان دانشگاه برگزار شد.


حسن عابدی مسئول فرهنگی و روابط عمومی این دانشگاه هدف از اجرای این برنامه را ایجاد نشاط برای فرزندان استادان و کارکنان و ارج نهادن به دهه فجر و هم چنین نهادینه ساختن اهداف پیروزی انقلاب در بین فرزندان عنوان کرد.


دکتر شهرام لک دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در پیامی از استادان، مدیران و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان برای حضور پرشور در راهپیمایی 22 بهمن همگام با دانشگاهیان سراسر کشور دعوت کرد.


بخشی از متن بیانیه و فراخوان به این شرح است :22 بهمن هر سال یادآور پیروزی نهضت اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره)، پایانی بر استعمار قطع دست‌های آلوده استعمار نوین، نقطه عطفی در حیات سیاسی اجتماعی ملت ایران و جهانیان است.


امروز در سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تاثیرگذاری اندیشه های حضرت امام خمینی (ره) و نقش انقلاب اسلامی ایران بر جنبش ها و نهضت‌های آزادی‌خواه نمود بیشتری پیدا کرده است. اسلام ناب محمدی با پرچمداری ایران اسلامی، ستون فقرات و الهام بخش حرکت‌های عدالت خواهی و پناهگاه مظلومان در فلسطین، عراق، سوریه، لبنان، بحرین، یمن، نیجریه و نیز در دیگر نقاط جهان شده است.


این جانب علاوه بر شکرگزاری به درگاه حضرت حق و افتخار بر این نعمت بزرگ و حیات بخش، از عموم دانشگاهیان استان علی الخصوص استادان، مدیران، کارکنان و دانشجویان که همیشه در تمامی عرصه‌ها حضوری فعال و چشمگیر داشته‌اند دعوت بعمل می‌آورم تا با حضور غیرتمندانه و با بصیرت در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن امسال همچون سالهای گذشته، با درک شرایط حساس کنونی ایران اسلامی در منطقه و جهان، بار دیگر نمایش عظیم جزم و اراده راسخ در دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی و بویژه با سردادن شعارهای استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل پیوند خود را به انقلاب به رخ جهانیان نشان داده و ضمن میثاق الهی با آرمان‌های والای امام راحل رحمه‌الله علیه و منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، شهداء هشت سال جنگ تحمیلی، شهداء مدافع حرم، ایثارگران و جانبازان تجدید و تحکیم کنند.


مهرداد افشون دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان به همراه جمعی از معاونان و مدیران سما اهواز با شهرام لک رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان دیدار کردند و در پایان بر دعوت و شرکت حداکثری دانشجویان، استادان و کارکنان آن واحدهای دانشگاهی در مراسم یوم الله 22 بهمن تاکید شد و مسئولان این حضور انقلابی را مشت محکمی بر بدنه استکبار جهانی و حمایت جامعه دانشگاهی از دستاوردهای انقلاب دانستند.


در ادامه گرامیداشت این ایام خجسته فجر هیات رئیسه سما اهواز با حجت الاسلام عبدالباری جوانمردزاده مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان دیدر کردند و وی با استناد به احادیث و روایات بر مردم دار بودن و رعایت حقوق مردم تاکید کرد.


مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان گفت: «در بین مردم باشید و چیزهای بد آنها را استفاده نکنید و مقید به احکام شرعی و پیرو ولایت فقیه باشید که این انقلاب به برکت خون شهیدان و رهبری فرزانه انقلاب ایت الله خامنه ای از آسیب دشمنان در امان بماند.»


در همین راستا هیات رئیسه سما برای تجدید میثاق با آرمانهای انقلاب اسلامی و با ادای احترام به جایگاه شهیدان در به ثمر نشستن نهال انقلاب به دیدار قبور متبرکه شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی اهواز رفته و بااهدای شاخه گل و نثار فاتحه به روح پرفتوح شهیدان از جان فشانی آنها تشکر کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته