دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 بهمن 1395 - 09:32
در گفت‌و‌گو با آنا؛

مهران حاتمی: اول ببینید تیم با چه شرایطی اعزام شد بعد نقد کنید!/ گرفتار تیم اول آسیا شدیم

سرمربی تیم ملی بسکتبال گفت: تیم بسکتبال ایران با شرایط سختی به رقابت های غرب آسیا اعزام شد اما منتقدان مغرضانه نقد می کنند و این موضوع را در نظر نمی گیرند.
کد خبر : 156764

مهران حاتمی در گفت و گو با خبرنگار آنا درباره مسابقات غرب آسیا و عنوان نایب قهرمانی که تیم ملی بسکتبال کسب کرد گفت: «شرایط ما برای حضور در این مسابقات بسیار سخت بود. بازیکنان همگی در کوران مسابقات لیگ بودند و بعد از آن به این رقابت‌ها اعزام شدیم و طبیعی بود که کمی خسته باشند و بدن‌هایشان در اوج آمادگی نباشد.»


وی افزود: «ضمن اینکه ما در این رقابت‌ها با تیم‌هایی بازی کردیم که همگی از بازیکنان خارجی خوبی استفاده کرده بودند و نقاط ضعفشان را با این بازیکنان پوشانده بودند و ما تنها کاری که می‌توانستیم در زمین بازی انجام دهیم این بود که با تمام توان جلوی آنها بازی کنیم. چهار بازی اول را با پیروزی تمام کردیم اما مقابل لبنان گرفتار شدیم و بازی را واگذار کردیم. تیم لبنان تیم بسیار قوی است از طرفی بازیکنان خارجی خوبی هم در اختیار دارد.»


سرمربی تیم ملی بسکتبال به انتقادهایی که از تیم ملی در جریان مسابقات غرب آسیا شد، اشاره کرد و گفت: «تیم یک هفته فرصت برای تمرین داشت و طبیعی است که نه تنها تیم ما بلکه هیچ تیم دیگری نمی‌تواند در مدت زمان یک هفته به اوج آمادگی برسد ضمن اینکه تیم ایران تاکنون چندین بار مقابل لبنان شکست‌خورده است و اگر این بار عملکرد ما ضعیف بود پس دفعات قبلی که تیم ایران مقابل لبنان تن به شکست داده چه دلایلی داشته است؟! متاسفانه برخی مغرضانه نقد می‌کنند و به این فکر نمی‌کنند اگر تیم ملی نتیجه قابل قبولی نگرفت به چه علت بوده و با چه شرایطی به این مسابقات اعزام شده است. من تنها یک هفته توانستم با ملی پوشان تمرین کنم و یک هفته زمان بسیار کمی است و حتی در این فرصت کوتاه بازیکنان هم نمی‌توانند به هماهنگی کامل با یکدیگر برسند.»


حاتمی با بیان اینکه قدرت لبنان از قبل هم بیشتر شده است، عنوان کرد: «تیم لبنان یکی از تیم های مطرح آسیا است و در این چند سال اخیر حرف اول را در بسکتبال زنده است اما با این حال همین تیم نسبت به سال‌های گذشته‌اش باز هم تغییرات زیادی داشت و ما دیدیم با در اختیار گرفتن چند بازیکن آمریکایی این تیم به کلی تغییر کرده و قدرتمندتر از قبل ظاهر شد. متاسفانه ما هم اسیر همین قدرت شدیم و نتوانستیم مقابل آنها پیروز شویم و به نایب قهرمانی بسنده کردیم.»


سرمربی تیم ملی بسکتبال در مورد اعزام تیم ملی به ژاپن گفت: «این برنامه از قبل بوده و قرار است که تیم بسکتبال ایران بازی دوستانه‌ای با ژاپن داشته باشد البته از همان ابتدا هم قرار بود تیم بزرگسالان اعزام شود اما در یک نوبت نظر مسئولان فدراسیون عوض شد و به دنبال اعزام تیم جوانان بودند که کشور ژاپن هم با این موضوع مخالف کرد و بعد از آن تصمیم بر آن شد که ترکیبی از بازیکنان بزرگسال و جوان به این رقابت‌ها اعزام شود به این ترتیب 8 بازیکن بزرگسال و 4 بازیکن از تیم ملی جوانان به ژاپن می‌روند که البته خود من همراه تیم ملی خواهم بود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته