دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 ارديبهشت 1394 - 12:16

وزارت امورخارجه عراق: طرح کنگره آمریکا دخالت در امور داخلی عراق است

وزارت امورخارجه عراق با ابراز مخالفت با پیش نویس طرح کنگره برای تعامل با اهل سنت و کردها به عنوان دو دولت مستقل، این امر را ضربه به حاکمیت و وحدت عراق دانست.
کد خبر : 15675

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه خبری «سومریه نیوز»، وزارت امورخارجه عراق در بیانیه ای تاکید کرد که با پیش نویس طرح ارائه شده در کنگره آمریکا مخالف است، زیرا به حاکمیت عراق ضربه می زند و آشکارا وحدت ملی عراق را هدف قرار می دهد.


در این بیانیه آمده است: هرگونه کمکی که به عراق در جنگ ضد تروریسم ارائه می شود، باید در آن اصول روابط بین الملل که برپایه احترام متقابل به حاکمیت کشورها و ضرورت تعامل با دولت مرکزی استوار است، رعایت شود.


این بیانیه می افزاید: عراق بر ادامه ایجاد روابط همکاری راهبردی با آمریکا به ویژه درباره مبارزه با تروریسم تاکید دارد اما جزییات پیش نویس طرح در کنگره به اصول ایجاد رابطه همکاری راهبردی با آمریکا ضربه می زند.


دولت عراق روز گذشته (چهارشنبه) با ابراز مخالفت با طرح پیش نویس ارائه شده در کنگره آمریکا درباره تعامل با کردها و اهل سنت به عنوان دو دولت، تاکید کرد که این امر به چنددستگی های بیشتر در منطقه منجر خواهد شد و خواستار انصراف کنگره از پیگیری این پیش نویس شد.


کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا قرار بود روز چهارشنبه درباره این پیش نویس رای گیری کند، هدف از این طرح آن است تا کمک های آمریکا به طور مستقیم به اهل سنت وکردها برسد و با آن ها به عنوان دو دولت برخورد شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته