آموزش و پرورش به تنهایی نمیتواند «آسیبهای اجتماعی» را مرتفع کند
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران با اشاره به اینکه مهار آسیبهای اجتماعی نیازمند یک تعامل درون سازمانی و برون سازمانی است تاکید کرد: در بحث مهار آسیبهای اجتماعی آموزش و پرورش به تنهایی نمیتواند بر مشکلات فائق آید و نیازمند مشارکت جدی اولیای دانش آموزان و همکاری همگی نهادهاست.
وی با تاکید بر اینکه باید به حل معضل آسیبهای اجتماعی نگاهی سیستمی داشت، تصریح کرد: آموزش تاثیر مستقیم بر پایش آسیبهای اجتماعی دارد و بستر این کار باید در مدرسه شکل گیرد.
فولادوند تغییر رویکرد در شیوههای آموزش نسبت به گذشته را یکی از نیازهای اصلی آموزش و پرورش دانست و افزود: نوع نگاه و ذائقه دانش آموزان نسبت به گذشته بسیار تغییر کرده و باید به نیازهای امروز آنان توجه جدی شود.
مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: برنامه ریزی، آموزش، مقابله و پیشگیری از توسعه آسیبهای اجتماعی از جمله مواردی است که باید در اتاقهای فکر برای آن برنامه ریزی و سپس اقدامات عملی صورت گیرد.
انتهای پیام/