دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 بهمن 1395 - 16:48
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش:

آموزش صحیح قرآن در سیستم تعلیم و تربیت کشور بعد از انقلاب شکل گرفت

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کشور گفت: آموزش پربار و صحیح قرآن در سیستم تعلیم و تربیت کشور بعد از انقلاب شکل گرفت و این یک برکت الهی بود که فعالیت شخصی در زمینه قرآن به فعالیت حاکمیتی تبدیل شود.
کد خبر : 156601

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، مهدی فیض در آیین تجلیل از اولیای دانش آموزان حافظ قرآن استان بیان کرد: قرآن در بین مردم ایران جایگاه والایی دارد و این مهم بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی رفیع‌تر شد.


سرپرست معاونت فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش با تصریح این موضوع که آموزش پربار و صحیح قرآن در سیستم تعلیم و تربیت کشور بعد از انقلاب شکل گرفت، افزود: این یک برکت الهی بود که فعالیت شخصی در زمینه ی قرآن به فعالیت حاکمیتی تبدیل شود.


فیض با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی در سطح حاکمیت و مدیریت نباید جایگزین فعالیت‌های خود جوش و مردمی شود، گفت: نباید این تفکر در جامعه ایجاد شود که چون مدارس و یا صدا وسیما فعالیت قرآنی دارند دیگر نیازی به برنامه‌های خود جوش خانوادگی و فردی نیست.


معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: فعالیت‌های قرآنی درون خانواده ثمر بخش است و آثار ناشی از این گونه تربیت در نوجوانان هویدا است.


وی خطاب به اولیای دانش آموزان افزود: قبل از اینکه فرزندانتان با اندیشه‌های انحرافی آشنا شوند آن‌ها را با آموزه‌های قرآن آشنا کنید، فعالیت‌های قرآنی باید منتهی به فهم قرآن شود و اگر این گونه باشد فرزندان را در مسیر اصلی تربیت هدایت کرده‌ایم.


فیض خطاب به نوجوانان با اشاره به آیاتی از قرآن کریم اظهار کرد: انسان اهل کتاب وقتی در نزد خدا اعتبار دارد و ارزشمند است که اقامه کننده احکام دین خود در جامعه باشد و قرائت و حفظ قرآن به تنهایی نمی‌تواند کارساز باشد، بلکه هر گونه فعالیت قرآنی باید منجر به فهم احکام قرآن و جاری و ساری کردن آن در جامعه باشد.


معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کشور با بیان اینکه کمال ایمان باید در اخلاق نمود پیدا کند، تاکید کرد: برای هر گونه تغییر در جامعه باید از خودمان شروع کنیم و شما تربیت شدگان فرهنگ قرآنی نیز اگر بخواهید احکام قرآن را در جامعه اقامه کنید باید ابتدا از خود شروع کنید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته