دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 بهمن 1395 - 10:00
درگفت‌وگو با آنا؛

کریمی: پولادگر انتقادپذیر باشد/ تکواندو نمی‌تواند قهرمان جهان شود

سرمربی پیشین تیم ملی تکواندو گفت: من هر جایی حرف زدم انتقادها‌یم فنی بوده و اصلا در صحبت‌هایم توهین و تخریب به فردی دیده نمی‌شود.
کد خبر : 156570

مرتضی کریمی سرمربی سابق تیم ملی تکواندو در باره شرایط این روز‌های تکواندوی ایران به خبرنگار ورزشی آنا، گفت: «الان شرایط تیم ملی تکواندو خیلی سخت است و این تیم برای رفتن روی سکوی قهرمانی جهان شانسی ندارد. هر مربی که هدایت تیم ملی تکواندو را قبول کند رفته درون چاه مگر اینکه حرف‌هایش را پیش از قبول مسئولیت بزند و بگوید که از این تیم نمی‌توان انتظار قهرمانی داشت.»


سرمربی سابق تیم ملی تکواندو افزود: «در شرایط فعلی نباید از تیم ملی تکواندو انتظار قهرمانی جهان را داشته باشیم. دو دلیل برای این حرفم دارم. یکی بحث زمان است. مرحله اول رقابت‌های انتخابی تیم ملی تازه برگزار شد و پس از آن مراحل بعدی ادامه می‌یاید. تا این رقابت‌ها تمام شود زمان زیادی را از دست می‌دهیم و سرمربی تیم ملی هرچه قدر هم زرنگ باشد زودتر از 5 فروردین نمی تواند اردوها را شروع کند و رقابت‌های جهانی هم قرار است 5 تیر شروع شود.»


او ادامه داد: «3 ماه زمان کمی است تا بازیکنان با شکل قوانین جدید آشنا شوند. موضوعی که دومین دلیل برای قهرمان نشدن ایران است. زمانی قوانین تغییر کرد و ما امثال کرمی و باقری معتمد را از دست دادیم. در سیستم بعدی که آمد ما امثال نصر آزادانی را نداشتیم و حالا هم که دوباره قوانین در حال تغییر است و برای آنکه تکواندوکاران بخواهند به طور کامل به قوانین مسلط شوند، 3 ماه زمان بسیار کمی است.»


کریمی در واکنش به صحبت‌های پولادگر که عنوان کرده دست منتقدینی که سیاه‌نمایی نکنند را می‌فشارد، گفت: «من هر جایی حرف زدم انتقادهایم فنی بوده و اصلا در حرف‌هایم توهین و تخریبی نبوده است. من پیش از المپیک در مناظره‌ای که با ذوالقدری سرپرست سابق تیم ملی داشتم هم گفتم دیدگاه‌تان المپیکی نیست و دیدید که تیم ملی هم موفق نبود. جالب اینکه ذوالقدری حرف مرا در مناظره پذیرفت اما کار خودش را انجام داد.تا به حال فقط فنی حرف زدم و پولادگر به خوبی می‌داند که من سیاه‌نمایی نمی‌کنم.»


وی در ادامه درباره شورای کمیته فنی فدراسیون گفت: «من از سال 75 تا سال 92 مربی تیم ملی بودم، ولی هیچ وقت شورای فنی در انتخاب سرمربی تیم ملی دخیل نبوده است. بنابراین معتقدم این شورای فنی نیست و فرمایشی است. چون قدرت تصمیم‌گیری ندارد. اگر به قدرت رسید و تصمیم‌گیری کرد آن‌وقت می‌پذیرم که شورای فنی یا همان شورای فنی در فدراسیون تکواندو وجود دارد.»


سرمربی سابق تیم ملی تکواندو در واکنش به این مسئله که شورای فنی نعمت‌الله خلیفه و فریبرز عسگری را نامزدهای اصلی هدایت ملی‌پوشان تکواندو معرفی کرده، تصریح کرد: «مثل اینکه فدراسیون دو کادر مجزا را برای رقابت‌های کشورهای اسلامی و رقابت‌های جهانی در نظر گرفته و تصمیمات جالبی دارد. باید دید در نهایت چه تصمیمی می‌توان گرفت. اما درباره گزینه‌هایی که معرفی شدند به نظر من هر دو نفر توانایی‌های خوبی دارند و می‌توان با آنها به نتایج خوبی رسید ولی این نتایج قهرمانی در رقابت‌های جهانی نخواهد بود. دوستان بهتر است در صحبتی که با فدراسیون می‌کنند قولی برای قهرمانی ندهند چون زمان لازم برای ساختن تکواندوکاران وجود ندارد.»


او در مورد اینکه زمانی عنوان کرده بود، نعمت‌الله خلیفه فنی‌ترین مربی ایران است، بیان داشت: «خلیفه اگر در ابتدای دوران مربیگری خود تجربه‌ای نداشت در 10 سال اخیر در عرصه مربیگری باشگاهی، تیم ملی دانشجویان و تیم ملی بزرگسالان پختگی لازم را پیدا کرده است. باید به او یا عسگری اعتماد کرد و توقع زیادی از مربی جدید تیم ملی در زمان کوتاه نداشت.»


کریمی در واکنش به این مسئله که برکناری پولادگر از ریاست فدراسیون تکواندو را به سود این ورزش می‌داند یا به‌ضرر آن، تصریح کرد: «من با خود شخص پولادگر رفیق هستم و با او رفت‌ و آمد خانوادگی هم داشته‌ام. مشکل تکواندو ما پولادگر نیست. تفکرات حاکم بر تکواند ماست. اگر فرد دیگری هم رئیس فدراسیون شود، ولی همان تفکرات را داشته باشد، فایده‌ای ندارد. پس بهتر است خود پولادگر بماند که تجربه دارد. من به عنوان کسی که عمرم را در ورزش تکواندو صرف کردم، زحمات پولادگر را نادیده نمی‌گیرم. حرفم این است که او در سال‌های اخیر انتقادپذیری خود را از دست داده است. مهم‌ترین نشانه این موضوع این است که او هادی ساعی را برکنار کرد. کسی که فنی‌ترین مهره ممکن برای فدراسیون بود. مدیر باید انتقادپذیر باشد و پولادگر با پذیرش انتقادهای سازنده می‌تواند تکواندو را به عصر طلایی خود برگرداند.»


وی درباره اینکه پولادگر به سرمربی آینده تیم ملی اجازه خواهد داد تا نظرات خود را در تیم ملی اجرایی کند یا نه، گفت: «تا زمانی که من درتیم ملی بودم، پولادگر همیشه به سرمربی تیم ملی اعتماد داشت و هیچ‌وقت توصیه یا نظری را منتقل نمی‌کرد. این یکی از محاسن خوب رئیس فدراسیون تکواندوست. البته او گزارش‌ها و روند کار را پیگیری می‌کرد ولی هیچ وقت دخالت نمی‌کرد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته