دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 بهمن 1395 - 11:40

نظر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تغییر کرد: برجام باید باقی بماند

در حالی که پل رایان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پیش‌تر از مخالفان جدی توافق هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های عضو بلوک 5+1 بود، در اظهاراتی جدید از این توافق حمایت کرد.
کد خبر : 156557

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از وب‌سایت سی‌ان‌ان، پل رایان در گفت‌وگویی با شبکه ام‌بی‌سی گفت: «این (برجام) کاری است که انجام شده است. من در وهله نخست هرگز از این توافق حمایت نکردم. این توافق یک اشتباه بزرگ بود، اما الان تحریم‌های چندجانبه علیه ایران لغو شده‌اند.»


وی در این گفت‌وگو افزود: «بسیار دشوار است که جامعه بین‌المللی به نقطه‌ای برگردد که در آن ایران دچار انزوا شده بود.»


وی افزود: «من فکر نمی‌کنم که باید به عقب برگردیم و تحریم‌های چندجانبه‌ای که علیه ایران برقرار بود، مجددا اعمال شود.»


پس از اجرای توافق هسته‌ای در ژانویه سال گذشته ( دی 94) سازمان ملل متحد و دیگر اعضای دائم شورای امنیت و همچنین آلمان، اعلام کردند که هیچ نشانه‌ای از نقض توافق هسته‌ای از جانب ایران که می‌تواند آغازکننده روند بازگشت تحریم‌ها باشد، مشاهده نکرده‌اند.


با وجود این، دونالد ترامپ پیش‌تر در کارزار انتخاباتی خود از برجام به عنوان احمقانه‌ترین توافق تاریخ یاد کرده و وعده داده بود که آن را نقض خواهد کرد. تهران در همان زمان تاکید کرده بود که برجام یک توافق دوجانبه نیست که دولت آمریکا بتواند به صورت یک‌جانبه آن را لغو کند.


پل رایان در بخش دیگری از این گفت‌وگو اعلام کرد که با وجود اینکه معتقد است برجام همچنان باید برقرار باشد، اما از رویکرد ترامپ مبنی‌بر اعمال فشار و تحریم‌ بر ایران حمایت می‌کند.


او مدعی شد: «آمریکا باید در پاسخ به اقدامات حمایت‌گرایانه ایران از تروریسم و همچنین آزمایش موشک‌های هسته‌ای به شدت واکنش نشان دهد.»


وی افزود: «اقدامات ایران درباره آزمایش‌های موشکی اقداماتی خصمانه است. به نوشته‌های روی موشک‌ها توجه کنید. آنها به زبان‌های عبری، فارسی و انگلیسی نوشته‌اند مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا. این مفهومی صلح‌آمیز نیست.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته