دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 بهمن 1395 - 17:07
با اجرای برنامه‌های مختلف صورت گرفت

دهه‌فجر همراه با واحدهای دانشگاهی؛ از راه‌اندازی رادیو انقلاب تا دیدار با خانواده شهدا و اهدای خون+ تصاویر

واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت ایام‌الله دهه فجر با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی اجتماعی از جمله نواختن زنگ انقلاب در دانشگاه‌ها و مدارس سما، مسابقات ورزشی، برپایی نمایشگاه، غبارروبی مزار شهدای گمنام، جشن انقلاب و ... این ایام را گرامی داشتند.
کد خبر : 156541

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارسنجان با حضور بر سر مزار شهدای گمنام و اهدای شاخ گل یاد و خاطره شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشتند.


دکتر محمدمهدی رحیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ارسنجان گفت:«همه ما مدیون رشادتها و از خود گذشتگی‌های شهدای عزیز هستیم، شهدا از جان مایع گذاشتند تا انقلاب اسلامی به ثمر بنشیند. در آستانه سی و نهمین بهار انقلاب اسلامی و به ثمر نشستن آن را به همه همکاران عزیز، استادان گرامی و ملت شریف ایران تبریک عرض کرده و یاد و خاطره بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره)، هاشمی رفسنجانی و همه شهدای انقلاب اسلامی را گرامی می‌داریم و از خداوند متعال توفیق ادامه راه روشن و طریق پاک شهدا و امام شهیدان و تلاش مجاهدانه در عرصه‌های علم و سازندگی را مسئلت می‌کنم.»


بازگویی اتفاقات دهه فجر در رادیو انقلاب دبستان های دخترانه و پسرانه سما شیروان


همزمان با ایام دهه فجر رادیو انقلاب در دبستان های دخترانه و پسرانه سما شیروان با پیشنهاد کادر پرورشی مدارس تشکیل شد.


چند تن از دانش آموزان این مدارس با هدایت کادر پرورشی در ایام مبارک دهه فجر، اخبار و اتفاقات این ایام را در صبحگاه و زنگهای تفریح برای دانش آموزان بیان می کنند.


رادیو انقلاب با هدف آشنایی دانش آموزان با اتفاقات آن ایام، استقلال طلبی ملت ایران و بیان نحوه سرنگونی رژیم ستمگر شاهنشاهی تشکیل شده و همان طور که لازم است، ارزش‌های انقلاب اسلامی به مردم بازگو و به نسل جوان انتقال یابد.


مدارس موظفند سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را هرسال نسبت به سال‌های دیگر پررنگ‌تر برگزار کنند.


در جلسه هیات رئیسه واحد و با پیشنهاد رئیس اداره حراست دانشگاه، رئیس و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی لارستان در یک اقدام خداپسندانه با حضور در پایگاه انتقال خون شهرستان خون خود را اهدا کردند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لارستان با بیان این نکته که اهدای خون اهدای زندگی است، یادآور شد: اهدای خون علاوه بر سلامت جسمی تاثیرات مثبت روحی دار د و این حرکت روحیه کمک و حس زیبای انسان دوستی را در فرد زنده نگه می‌دارد.


دکتر مهدی مهدیزاده ادامه داد: افراد بی‌شماری هستند که نیازمند به خون سالم هستند و امیدوارم این حرکت خداپسندانه قبول درگاه حق باشد و بتواندزندگی را به فرد نیازمند هدیه دهد.


رئیس واحد لارستان با بیان این نکته که در دهه فجر انقلاب اسلامی اینگونه حرکت‌ها باید نهادینه شود، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام (ره) خون تازه ای بود در کالبد انسان‌های آزاده دنیا و امروز بعد از 38 سال از پیروزی انقلاب اسلامی حلاوت و شیرینی آن برای همه ما تازگی دارد و ما از برکات این نظام مقدس بهرمند هستیم.


رئیس واحد لارستان با توجه به این موضوع که کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی لارستان در گرامیداشت برنامه های انقلاب پیشگام هستند، افزود: اصولا دانشگاه آزاد اسلامی خود از برکات این انقلاب است و کارکنان این مجموعه علمی در سراسر کشور همواره در تمامی عرصه‌های انقلاب اسلامی پیشگام هستند.


به مناسبت فرا رسیدن ایام الله دهه فجر، دفتر امور شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی واحد جویبار، مراسم دیدار با خانواده سردار شهید سیف الله تبریزی و غبارروبی مزار شهدای گمنام را برگزار کرد.


در این دیدار که اعضای هیأت رئیسه و مسئول ستاد شاهد و ایثارگر واحد حضور داشتند، دکتر داریوش حمیدی رئیس واحد جویبار از جانفشانی و مجاهدت‌های شهید گرانقدر سردار شهید سیف الله تبریزی از شهیدان شهر کوهل خیل قدردانی و از مقام شامخص این شهید تجلیل کرد و درگذشت پدر مرحوم آن شهید بزرگوار که به تازگی دعوت حق را لبیک گفت و به فرزند شهیدش پیوست را به این خانواده تسلیت گفت.


حجت الاسلام قلی‌پور مدیر فرهنگی و اجتماعی واحد جویبار نیز اظهار کرد: «وظیفه همه مسئولان است که در ایامی مانند ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی یاد این شهدای عزیز و خانواده گرانقدرشان را گرامی بداریم و شکرگزار دستاوردها و نعمت‌های الهی فراوانی که به موجب حرکت این شهدای بزرگوار در مسیر ولایتمداری نصیب کشور شده است باشیم.»


در این دیدار خانواده شهید به بیان خاطراتی از این شهید بزرگوار پرداختند. مراسم با اهدای هدایا به رسم یادبود و ذکر صلوات و فاتحه برای شادی روح شهدای گرانقدر به پایان رسید. مزار شهدای گمنام شهرستان جویبار از سوی رئیس، اعضای هیأت رئیسه و مسئول امور شاهد و ایثارگران واحد جویبار غبارروبی شد.


مراسم غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا به مناسبت گرامیداشت دهه فجر و با حضور اعضای هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسکو با حضور بر سر مزار شهیدان بزرگوار هشت سال دفاع مقدس برگزار شد.


رئیس واحد اسکو گفت: دهه فجر یادآور رشادت‌ها، ایثارگری‌ها و فداکاری های مردان و جوانان و مردم این سرزمین است که با هدایت حضرت امام خمینی(ره) به پیروزی رسید. جا دارد این دهه مبارک فجر را به ملت ایران اسلامی تبریک و تهنیت گفت.


دکتر ناصر مسعودی افزود: آشنایی بیشترهمکاران به ویژه نسل جوان با خاطرات و رشادت‌های ملت ایران در طول مبارزات سیاسی و اجتماعی سبب ترویج فرهنگ انقلابی در بین آنها می‌شود.


رئیس واحد جهرم در شورای اداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد جهرم که با حضور اعضای هیات رئیسه وکارکنان دانشگاه برگزار شد، با تبریک ایام الله دهه فجر و گرامیداشت یاد امام راحل، بزرگ معمار کبیر انقلاب اسلامی و شهدای گرانقدر و با تمجید از شخصیت ارزشمند هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: تلاش خستگی ناپذیر امام راحل ،شهدای گرانقدر و یاران نزدیک امام باعث شد که درخت انقلاب روزبه روزتنومندتر شده و سایه آن برملتهای مستضعف دنیا گسترده تر شود.


دکتر سید کورش سرورزاده نقش هاشمی رفسنجانی را نقشی بی بدیل در انقلاب اسلامی برشمرد که با گذشت انقلاب ابعاد بیشتری از مجاهدتهای وی آشکار می شود.


وی دانشگاه آزاد اسلامی را از جمله ثمرات ارزشمند انقلاب اسلامی دانست و گفت: مراسم دهه فجر هر سال باشکوه تر از سال قبل باید برگزار شود چراکه تجلیل از انقلاب تجلیل از ارزشهای اصیل اسلامی و تجلیل از خوبی‌ها و پاکی هاست .


سرورزاده از راه اندازی سیستم اتوماسیون دانشگاه تجلیل کرد و آن را گامی بلند در حذف هزینه‌های زائد و افزایش سرعت در روند اداری و پاسخگویی روزانه دانست.


به مناسبت دهه فجر و فرارسیدن سی هشتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی شهردار نراق به همراه معاونان از دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق بازدید کرد.


حجت الاسلام دکتر حسن خیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق با تبریک دهه فجر، آمادگی این دانشگاه را برای ارائه مشاوره و استفاده از ظرفیت‌های علمی– پژوهشی و پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های واحد در توسعه و آبادانی شهر نراق به ویژه موضوع جذب و توسعه صنعت گردشگری اعلام کرد.


شهردار شهر نراق نیز با تبریک دهه فجر گفت: شهرتاریخی نراق به لحاظ سوق‌الجیشی، توانایی‌ها، پتانسیل‌ها و ظرفیت‌هایی که دارد امکان تبدیل شدن آن به یک فضای مناسب در راستای برگزاری کمپین‌های ورزشی، سمینار های علمی– پژوهشی وفرهنگی در کشور را دارا است.»


مهندس محمود مرادی افزود: «شهر نراق به دلیل آب و هوای خوب و مناسب و نزدیکی جغرافیایی به تهران و پایتخت زمینه مناسب برای حضور تیم‌های ملی و برگزاری کمپین‌های ملی و بین المللی را داراست.»


در این نشست و بازدید که با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق و هیات رئیسه و شهردار نراق و معاونان درباره طرح‌های گردشگری و زمینه‌های توسعه شهر و بررسی ظرفیت‌ها و درآمدزایی برای شهر و دانشگاه به تبادل نظر پرداختند.


همزمان با ایام الله دهه فجر با حضور امام جماعت و بخشدار و شهردار و اعضای شورای اسلامی شهرستان و خانواده های معظم شهدا، استادان و کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی در گلزار شهدای این شهر با نثار گل و قرائت فاتحه با آرمان‌های امام راحل(ره) و شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس تجدید پیمان کرده و یاد و خاطره آنها را گرامی داشتند.


امام جماعت ایلخچی با تبریک به مناسبت این روزهای فرخنده و تبریک به مناسبت ولادت حضرت زینب کبری (روز پرستار)، اظهار کرد: ترویج آرمانها و ارزشهای امام راحل(ره) و دستاوردهای انقلاب اسلامی و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب، وظیفه ای همگانی است.


حجت الاسلام اسماعیلی خاطرنشان کرد: دهه مبارک فجر فرصت مناسبی برای تبیین و تشریح دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود.


دکتر سیدعبداله حجتی رئیس واحد و معاونان و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب به همراه ضیاء اله اعزازی، نماینده مردم فهیم بناب در مجلس شورای اسلامی با خانواده شهید حسن عابدفام از شهدای انقلاب شهرستان بناب دیدار کردند.


در این دیدار که در راستای تکریم و تجلیل از خانواده معظم شهداء و عیادت از پدر شهید عابدفام انجام شد، نماینده مردم بناب و رئیس واحد بناب، با گرامی­داشت یاد و خاطره این شهیدان، از صبر و استقامت خانواده های آنان تقدیر کردند و هدایایی را به این خانواده معظم اعطاء کردند.


شهید حسن عابدفام، متولد سال 1338 بود که در دی 1357 و زمانی که دانش آموز سال دوم دبیرستان بود به درجه رفیع شهادت نائل آمد.


مراسم گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی به همت پایگاه مقاومت بسیج کارمندی شهید سیف‌الدینی دانشگاه آزد اسلامی واحد زرند و با حضور کارکنان این واحد دانشگاهی برگزار شد.


فرمانده بسیج ادارات زرند در این مراسم با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یکی از مصدایق بارز مسئولیت اجتماعی است گفت: «فریضه­ امر به معروف و نهی از منکر به عنوان مکانیزم کنترل و نظارت همگانی در اسلام مورد توجه و عنایت در حاکمیت اسلام مطرح شده است که بتواند اصلاحات درونی و بیرونی را در جامعه حاکم کند. اصلاح اجتماعی با توجه به راه‌کارهای عملی اسلام، موثر و کارآمدتر به نظر می‌رسد.»


سروان پاسدار محسن یزدانی افزود: «امر به معروف و نهی از منکر در فرهنگ اسلامی، مانند جریان خون در رگ‌های یک پیکر است خداوند نخستین کسی است که «امر به معروف و نهی از منکر» کرده است. قرآن کریم می‌فرماید: همانا خداوند به عدل و احسان و بخشش به خویشاوندان امر می کند و از کارهای زشت و ناپسند و تجاوز به حقوق دیگران نهی می‌‌کند و شما را موعظه می‌کند باشد که پند گیرید.»


عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی زرند و فرمانده بسیج اساتید این واحد هم با توجه نقش بسیج در شرایط امروزی جامعه گفت: «بسیج یکی از نهادهای موثر انقلاب است که با دم مسیحایی امام خمینی (ره) شکل گرفت و دوران دفاع مقدس را پر شور و با نشاط پشت سر گذاشت تا امروز با رهنمودهای مقام معظم رهبری همان اندیشه و تفکر را برای جهانی شدن این حرکت ادامه دهند.»


حمید ملایی درباره کارکرد بسیج گفت: «بسیج در جمهوری اسلامی ایران از این حیث دارای ارزش و اهمیت است که دارای رویکردی نوین و اختصاصی است. یعنی برخلاف نظریه جامعه شناختی که حرکت مردمی را برای انقلاب ضروری می‌داند و پس از تشکیل نهادهای قانونی، بسیج عمومی را لازم نمی‌دانند و جلوی هر حرکت اجتماعی و مردمی را خواهند گرفت. رویکرد نوین جمهوی اسلامی به بسیج، موجب شد نخبگان و توده‌های انقلابی، پس از انقلاب، منفعل نشده بلکه همان نخبگان و همان توده ‌مردم، در جهت حفاظت و حراست از انقلاب، به راه خود ادامه دهند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته