دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 بهمن 1395 - 10:31

اختلاف درونی دولت ترامپ درباره برخورد با ایران

اظهارنظر جدید وزیر دفاع دونالد ترامپ درباره ایران نشان دهنده وجود اختلاف در کابینه دولت جدید آمریکا درباره چگونگی برخورد و تعامل با ایران است.
کد خبر : 156531

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت واشنگتن اگزمینر، جیمز متیس که در نخستین سفر کاری خود پس از انتخاب به عنوان رئیس پنتاگون به ژاپن رفته است گفت: «من در حال حاضر نیازی به افزایش تعداد نیروهایی که در خاورمیانه داریم، نمی‌بینم.»


سخنان متیس نشان‌دهنده اختلاف در دولت ترامپ درباره چگونگی برخورد با ایران است چراکه پیشتر مایکل فلین،‌ مشاور امنیت ملی ترامپ گفته بود که آمریکا،‌ ایران را تحت نظر قرار داده است.


در پی آزمایش موشکی اخیر ایران دولت ترامپ، 25 شخص حقیقی و حقوقی ایرانی را تحت تحریم قرار داد اما هنوز هیچ تصمیمی برای اقدام نظامی را اعلام نکرده است.


متیس تأیید کرد که ایالات متحده آمریکا نگران رفتار ایران است. او مدعی شد: «رفتار ایران مورد نگرانی بسیاری از افراد است.» اما او افزود که فکر نمی‌کند افزایش نیروهای نظامی «ضروری باشد.»


وی همچنین با اشاره به تنش‌های اخیر درباره دریای چین جنوبی میان واشنگتن و پکن گفت هیچ ضرورتی برای حضور نظامی بیشتر در این منطقه وجود ندارد.


وی عنوان کرد: «آنچه که ما باید انجام دهیم توسل به اقدامات دیپلماتیک برای حل درست این بحران است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته