دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 بهمن 1395 - 10:38

شیوه جدید داعشی‌ها برای نفوذ به قلب اروپا

عناصر داعش برای آنکه از دید دستگاه امنیتی ترکیه پنهان باشند و بتوانند برای انجام حملات تروریستی به اروپا بروند، روش جدیدی را پی گرفته‌اند.
کد خبر : 156517

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت شبکه العربیه، ترفند جدید پس از آن فاش شد که دو نفر از عناصر داعش که دستگاه امنیتی ترکیه در مرزهای میان سوریه و ترکیه به آن‌ها مشکوک شده بود، بازداشت شدند. آن‌ها قصد داشتند با کاشت مو، چهره خود را تغییر دهند تا از این طریق، دید دستگاه‌های امنیتی مخفی بمانند.


روزنامه چن چاپ بریتانیا نوشت: «نام این دو نفر که پیش از عمل کاشت مو بازداشت شدند عدنان سوتکوفیک از شهر برمن واقع در غرب آلمان (400 کیلومتری برلین) و زولهاگرات سدینی از شهر هامبورگ (400 کیلوماری برلین) است.»


طبق اطلاعات به‌دست آمده، حکم بازداشت هر دو نفر بعد از سفرشان برای جنگ در سوریه در آوریل 2015 (اردیبهشت 1394) از سوی اینترپل صادر شده بود. آن‌ها قصد داشتند برای انجام حملات تروریستی به اروپا بازگردند.


این روزنامه می‌نویسد: «هر دو نفر قصد داشتند عمل کاشت مو را در آنکارا انجام دهند پیش از آنکه پلیس ترکیه آن‌ها را بیابد و بازداشت کند. هدف آن دو از کاشت مو تغییر شکل ظاهری و در ادامه، مخفی ماندن از دستگاه امنیتی‌ای بود که چهره‌شان را در اختیار داشت.»


هر دو نفر در تحقیقات پلیس گفتند چیزی از داعش نمی‌دانند و نام آن‌ را تنها در رسانه‌های خبری شنیده‌اند. آن‌ها تنها به بیان این موضوع اکتفاء کردند که برای ارائه کمک به مردم به سوریه رفته بودند. این در حالی است که سوتکوفیک پیشتر در یکی از ویدئوهای منتشر شده از سوی داعش مشاهده شده بود.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته