دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 بهمن 1395 - 16:38

معاون کل نهاد ریاست جمهوری: دولت با وجود تحریم‌ها، مقتدرانه عزت کشور را حفظ کرد

معاون کل نهاد ریاست جمهوری گفت: دولت با قبول زحمات زیاد، همراه زخم زبان ها حرکتی را سامان داد که بر اساس آن امروز علاوه بر خنثی شدن توطئه های دشمنان، شاهد ثبات اقتصادی، آرامش اجتماعی و امید بیشتر مردم به آینده هستیم.
کد خبر : 156412

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاع رسانی دولت، مرتضی بانک روز شنبه و در پنجمین روز دهه مبارک فجر با بیان اینکه با تکیه بر خداوند و مردم می‌توان کارهای عظیمی را ساماندهی کرد، گفت: ملت ایران همواره ادامه دهنده راه رهبری است که با تکیه بر خدا و مردم، انقلاب اسلامی را به عنوان یکی از بزرگترین وقایع تاریخ بشریت در کشورمان رقم زد.


معاون کل نهاد ریاست جمهوری افزود: مردم امروز به چنان سطحی از آگاهی و بینش عمیق دست یافته اند که به خوبی و به موقع اولویتها و نیازها را برای رسیدن به اهداف بلندی که از جمله آنها سربلندی، استقلال، آزادی و پیشرفت مستمر و مدام کشور است، تشخیص می‌دهند و برای تحقق آن‌ها حرکت‌های سازنده با همراهی مسئولان انجام می‌دهند.


وی ادامه داد: جمهوری اسلامی و ملت ایران منادی استقلال بوده و اثبات کرده است که با استقلال و آزادی می‌تواند روی پای خودش بیایستد و برای رسیدن به این اهداف بر پایه مبانی اعتقادی و اسلامی تنها بر خداوند تکیه کرده و البته هزینه های این ایستادگی را هم پذیرفته است.


معاون کل نهاد ریاست جمهوری تصریح کرد: خوشبختانه دولت نیز برای آنکه ملت شهد و حلاوت آزادی و استقلال را بهتر بچشد، در جهت ایجاد بسترهای لازم برای رسیدن به اهداف بلند کشور تلاشهای ارزنده و توفیقات زیادی داشته است و از همه این تلاش‌ها مهم‌تر اینکه توانسته با وجود همه مشکلات، محدودیت‌ها، تحریم‌ها و هجمه ها ،عزت کشور را با اقتدار حفظ کند.


برنامه ها و اقدامات دولت باعث شد که ایران پس از سال‌ها که وارد کننده عمده برخی محصولات کشاورزی از جمله محصول استراتژیک گندم بود، امروز به توان صادرات این محصول استراتژیک رسیده و همچنین مسیر توسعه صنعتی کشور هموار شده و در عرصه ایجاد اشتغال نیز به وضعیت مطلوبی رسیده ایم

بانک اضافه کرد: دولت تدبیر و امید توانست در عرصه های مختلف از جمله مذاکرات هسته ای ضمن حفظ دستاوردهای بزرگ علمی مردم، امنیت، ثبات و منافع ملی کشور را نیز از خطرات بسیار نگران کننده‌ای که آنها را تهدید می کرد، حفظ کند و نقشه های دشمنان برای ضربه زدن به این کشور و مبانی و زیربناهای استقلال جمهوری اسلامی را خنثی کند؛ توطئه هایی که برای تبدیل ملت ایران به یک ملت فقیر و آسیب پذیر در برابر بحران‌های عمیق اجتماعی و اقتصادی طراحی شده بود.


وی تاکید کرد: دولت با تدبیر بلند و نگاه به آینده با سرلوحه قرار دادن دیدگاه ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری و شناخت دقیق از نیازهای جامعه و نظرات و دیدگاههای مردم که به ویژه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ از سوی آنها ترسیم شده بود، با قبول زحمات زیاد، همراه زخم زبانها حرکتی را سامان داد که بر اساس آن امروز علاوه بر خنثی شدن توطئه های دشمنان، شاهد ثبات اقتصادی، آرامش اجتماعی و امید بیشتر مردم به آینده هستیم.


معاون کل نهاد ریاست جمهوری یادآور شد: دولت تدبیر و امید توانست مسیر نگران کننده تخریب اقتصادی را به مسیر صحیح و امیدوار کننده توسعه اقتصادی تبدیل کند و ریل گذاری صحیحی در مسیر پیشرفت اقتصادی انجام دهد. گواه این ادعا این است که دولت توانست با وجود تحریمهای ظالمانه بی سابقه و کاهش قیمت نفت به کمتر از یک سوم، ضمن مهار تورم، مسیر رشد اقتصادی کشور را سامان داده و در عرصه سلامت و بهداشت مردم، اقدامات بی نظیری را انجام دهد.


بانک گفت: برنامه ها و اقدامات دولت باعث شد که ایران پس از سال‌ها که وارد کننده عمده برخی محصولات کشاورزی از جمله محصول استراتژیک گندم بود، امروز به توان صادرات این محصول استراتژیک رسیده و همچنین مسیر توسعه صنعتی کشور هموار شده و در عرصه ایجاد اشتغال نیز به وضعیت مطلوبی رسیده ایم. دولت در سه سال گذشته به طور میانگین سالیانه ۷۰۰ هزار شغل ایجاد کرده که اگر چه هنوز پاسخگوی نیازهای اشتغال نیست، اما آمار قابل قبول و مطلوبی به حساب می آید.


معاون کل نهاد ریاست جمهوری که به منظور افتتاح چند پروژه عمرانی و خدماتی و برگزاری جلسه شورای اداری شهرستان با موضوع اقتصاد مقاومتی به دماوند سفر کرده است، در بدو ورود مورد استقبال فرماندار، امام جمعه آبسرد،نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مقامات محلی قرار گرفت.


بانک همچنین مجتمع ورزشی شهر آبسرد و سالن چند منظوره مدیریت بحران آبسرد را نیز افتتاح کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته