دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 بهمن 1395 - 16:19

مخالفت با بررسی قانون اساسی جدید سوریه

آنکارا و مخالفان سوری علاوه بر توافق درباره مشارکت نکردن گروه‌های ضد سوری در مذکرات ژنو اعلام کردند با گفت‌وگو درباره قانون اساسی سوریه در اوضاع کنونی مخالفند.
کد خبر : 156398

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا از ایسنا، خبرگزاری فرانسه گزارش کرد: «یک مسئول ترکیه‌ای عالی‌رتبه اعلام کرد آنکارا و مخالفان سوری با هرگونه رایزنی در اوضاع کنونی درباره قانون اساسی سوریه یا تقسیمات اداری در این کشور در چارچوب مذاکرات صلح مخالفند.»


این منبع تصریح کرد: «این موضع مخالفان در جریان نشستی در وزارت امور خارجه ترکیه در آنکارا، با حضور نمایندگانی از مخالفان سوری و شورشیان مسلح این کشور و یک مقام عالی‌رتبه از وزارت امور خارجه ترکیه اتخاذ شد.»


این موضع با مواضع سابق ترکیه که گفته بود با تقسیم سوریه به مناطق فدرالی به ویژه ایجاد حکومت خودگردان برای کردهای سوریه در مرز ترکیه مخالف است، همخوانی دارد.


روسیه ماه گذشته میلادی در کنفرانس آستانه پیش‌نویس قانون اساسی جدید سوریه را میان شرکت کنندگان توزیع کرد اما مخالفان اعلام کردند با بررسی آن موافق نیستند.


شرکت کنندگان در این نشست اعلام کردند با مشارکت کسانی که برای لطمه زدن به وحدت سوریه تلاش می‌کنند در مذاکرات ژنو مخالفند.


همچنین در این نشست که با حضور نمایندگان جناح‌های سیاسی و نظامی مخالف سوریه برگزار شد حاضران درباره پرونده‌های مختلفی از جمله گفت‌وگوهای صلح در ژنو و مکانیسم سه جانبه ایجاد شده میان ایران، ترکیه و روسیه در جریان نشست آستانه صحبت کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته