دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وکیل بین‌المللی فوتبال ایران در گفت‌و‌گو با آنا؛

فدراسیون فوتبال هم ممکن است جریمه مالی شود/ مدیران تراکتور از اخطارهای فیفا خبر داشتند و بازیکن جذب کردند

وکیل بین المللی فوتبال ایران گفت: علاوه برکسر امتیاز از باشگاه تراکتورسازی ممکن است فدراسیون فوتبال هم به دلیل عدم وضع قوانین و مقرارت مناسب به جریمه مالی محکوم شود.
کد خبر : 156295

مهدی محمودی وکیل بین‌المللی فوتبال ایران در گفت‌وگو با خبرنگار آنا درباره محرومیت باشگاه تراکتورسازی گفت: «‌به طور حتم باشگاه در این موضوع مقصر اصلی است. فیفا باشگاه را به رسمیت می شناسد هر چند که فدراسیون هم در جریان بوده و نامه‌ها را فدراسیون به باشگاه منتقل می‌کنداما در این موضوع خود باشگاه تراکتورسازی مقصر است چرا که مدیران تراکتور چهارم آبان ماه ( 25 اکتبر) متوجه شدند که به دلیل عدم پرداخت بدهی محروم شده‌اند و حتی 16 آبان ماه ( 4 ژانویه) از فیفا نامه اخطار را دریافت کردند اما با این حال فردای همان روز با امید عالیشاه، محمد نورالهی قرارداد بستند.»


این وکیل بین المللی در پاسخ به اینکه قلعه نویی اعلام کرده‌ است از این سه بازیکن در بازی فردا مقابل پرسپولیس استفاده خواهد کرد، اظهار کرد: «این موضوع خلاف قانون است و تراکتور حق استفاده از این بازیکنان را ندارند. به طور حتم به‌کارگیری این بازیکنان در بازی تبعات بدتر از این خواهد داشت. در موضوع محرومیت باشگاه تراکتورسازی حتی فدراسیون فوتبال هم مجرم است به‌خاطر اینکه فدراسیون باید جلوی این قراردادها را می‌گرفت و قانون را اعمال می‌کرد بنابراین حتی بعید هم نیست که فدراسیون از سوی فیفا جریمه مالی شود.»


محمودی در پایان گفت: «به‌هرحال فیفا رای را صادر کرده است و اجرای این رای وظیفه باشگاه و فدراسیون بوده است و حالا اگر رای فیفا را اجرا نکنند ممکن است تنبیهات دیگری هم برای آنها در نظر گرفته شود. فیفا می‌تواند تنبهیات‌ بیشتری مانند کسر امتیاز یا حتی سقوط به لیگ پایین‌تر هم برای باشگاه متخلف در نظر بگیرد. در مورد باشگاه تراکتورسازی هنوز مشخص نیست که فیفا چه تببیهی در نظر می‌گیرد اما به طور حتم اگر تراکتور از این دو بازیکن استفاده کند هشت امتیاز از این باشگاه کم می شود و باید آنها عواقب این تخلف را بپذیرند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته