دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 بهمن 1395 - 11:20
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر :

آخرین جزئیات امدادرسانی در استان‌های برفی/ سقوط بهمن جان سه نفر را گرفت

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به وقوع برف و کولاک در29 استان کشور، گفت: در مجموع به 31 هزار و 400 نفر خدمات امدادی ارائه شد.
کد خبر : 156251

مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا با اشاره به انجام عملیات برف و کولاک در 29 استان کشور (به جز همدان و سیستان و بلوچستان) که از مورخ 12 تا 15 بهمن انجام شد، اظهار کرد: در این مدت امداد رسانی در 217 منطقه شهری، روستایی و محور برف‌گیر انجام شد.


وی با بیان اینکه در مجموع به 31 هزار و 400 نفر امداد رسانی شده است، افزود: هم‌چنین 49 نفر به مراکز درمانی منتقل شدند، 38 نفر از خدمات سرپایی بهره‌مند شدند و به 10 هزار و 300 نفر نیز اسکان اضطراری داده شد.


سلیمی در ادامه از نجات 3 فرد گرفتار در سقوط بهمن خبر داد و گفت: این افراد در محور مهاباد - آبعلی گرفتار شده بودند. متاسفانه سه نفر دیگر که در محور مبارک آباد - آبعلی گرفتار بهمن شده بودند جان خود را از دست دادند.


رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه 452 تیم امدادی در این عملیات حضور داشتند، یادآور شد: در این مدت رهاسازی 3 هزار و 685 خودرو نیز از برف انجام شد.


وی خاطرنشان کرد: امدادرسانی در ١٣ استان آذربایجان شرقی، اصفهان، خوزستان، خراسان شمالی و جنوبی، سمنان، کرمان، کرمانشاه، گلستان، گیلان، فارس، مازندران و هرمزگان ادامه دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته