دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 ارديبهشت 1394 - 17:14
استاد حوزه و دانشگاه:

جلوگیری از اسراف راهبردی دائمی در دین اسلام است

آیت الله سید علی حسینی اشکوری جلوگیری از اسراف را یک راهبرد دائمی در دین اسلام دانست و درباره مشکلات کم آبی خاطرنشان کرد: اکنون تنها راه برون رفت از این مشکل، صرفه جویی در مصرف آب است که امری زودبازده و کم هزینه است و با مشارکت همه شهروندان تحقق می‌یابد.
کد خبر : 15613

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حسینی اشکوری در نشست بصیرتی سبک زندگی اسلامی حضرت امام خمینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی با بیان اینکه اگر در هر کجای دنیا اخلاق خوبی از سوی یک انسان صورت گیرد، آن خصلت انسانی به معنای حقیقی خصلت اسلامی است، خاطرنشان کرد: اسلام با محبت و دوستی و انسانیت عجین شده است و در هر کجای دنیا اگر عمل صالحی انجام شود آن خصلت، خصلت اسلام و فرد مسلمان است.


وی در جمع کثیری از دانشجویان و با توجه به سیره زندگی پیامبر اکرم (ص) نیز گفت: پیامبران برای جلوگیری از نفس سرکش اماره انسان‌ها فرستاده شدند و پیامبر اسلام نیز توانست با عمل خود و تحمل سختی‌های بسیار، توجه سیل عظیمی از مردم زمانه‌اش را به خود جلب کند.








حسینی اشکوری عربستان و آل سعود را نوکران اسرائیل دانست و اذعان کرد: عربستان با حمایت خود از کشور خونخوار اسرائیل در دنیا به عنوان کشوری متجاوز شناخته می‌شود و با اقدامات ظالمانه اخیر خود آبرو اسلام و مسلمانان را در جهان برده است

این استاد حوزه و دانشگاه با توجه به حدیث پیامبر درباره چگونگی اصلاح دین اظهار کرد: اگر عالمان و کارگزاران دین صالح باشند، دین صالح خواهد بود، اما اگر فاسد باشند، دین را به تباهی خواهند کشاند که این حدیث مهم بار مسئولیتی عالمان و کارگزاران کشور را سنگین می‌کند و باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.


حسینی اشکوری عربستان و آل سعود را نوکران اسرائیل دانست و اذعان کرد: عربستان با حمایت خود از رژیم خونخوار اسرائیل در دنیا به عنوان کشوری متجاوز شناخته می‌شود و با اقدامات ظالمانه اخیر خود آبروی اسلام و مسلمانان را در جهان برده است.


وی افزود: اگر دشمن منافعش در زمینه توافق هسته‌ای لحاظ نشود قطعا حاضر به امضای متن توافق نامه نخواهد بود و مذاکره کنندگان بدانند اگر طرف مقابل مجبور نشود توافقی با ما نخواهد کرد.


اشکوری اضافه کرد: خواص و مردم باید توجه کنند که دشمن در تلاش است بین مردم و نظام اختلاف ایجاد کند و از این اختلافات سوء استفاده کند و به همین منظور در مسائل اخیر همه باید در راستای بیانات رهبری گام بردارند.


اقتصاد مقاومتی دیگر موضوعی بود که وی در جمع کثیری از دانشجویان بر آن تاکید کرد و گفت: در هشت سال دفاع مقدس ایران با کمترین سلاح و بسیجی وار در مقابل تمام دنیا ایستاد و مقامت ایران جهانیان را متعجب کرد و اکنون نیز انقلاب اسلامی مکلّف به نوآوری و ابتکار و نظریه‌پردازی و الگوسازی در عرصه‌های جدید اقتصادی است.


وی افزود: هر کشوری که عَلم استکبار ستیزی را برپا کند نیازمند چنین الگوهایی است که یکی از این مفاهیم، «اقتصاد مقاومتی» است.


علیرضا اقدامی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی نیز گفت: این افتخار بزرگی است که دانشگاه آزاد انزلی میزبان حسینی اشکوری است و امید می‌رود به یمن وجود وی سبک زندگی اسلامی در بین کارمندان و دانشجویان این دانشگاه بیشتر از گذشته باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته