دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 ارديبهشت 1394 - 16:26

ادعای مقام سعودی: عدم پاسخگویی هواپیمای ایرانی دلیل بمباران فرودگاه صنعا بود

سخنگوی ائتلاف نظامی کشورهای عربی برای حمله به یمن مدعی شد عدم پاسخگویی هواپیمای ایرانی باعث شده عربستان فرودگاه صنعا را هدف قرار دهد.
کد خبر : 15612

به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از پرس تی وی، احمد العسیری» سخنگوی ائتلاف کشورهای عربی برای حمله به یمن اعتراف کرد که این ائتلاف مانع فرود یک فروند هواپیمای ایرانی حامل کمک‌های بشر دوستانه و دارو برای مردم یمن شده است.


روز گذشته ائتلاف نظامی کشورهای عربی فرودگاه صنعاء را بمباران کردند تا هواپیمای ایرانی حامل کمک‌های بشردوستانه نتواند در یمن فرود بیاید و وادار به بازگشت به کشور شود.


العسیری در گفت‌وگو با روزنامه «الشرق الاوسط»، مدعی شد که این اقدام در پی عدم پاسخگویی هواپیمای ایرانی به درخواست برج مراقبت جده و مسقط برای تفتیش هواپیما صورت گرفته است.


وی افزود که هواپیمای ایرانی از نیروهای ائتلاف مجوز ورود گرفته بود و باید بر اساس قوانین در فرودگاه بیشه در جنوب غرب عربستان تفتیش می‌شده که هواپیمای ایرانی در زمان مقرر برای این مسأله حاضر نشده و از تعهدات خود تخطی کرده است.


سخنگوی ائتلاف کشورهای عربی در حالی ایران را به انجام اقدامی غیر قانونی متهم می‌کند که با حمله عربستان به فروگاه صنعاء منجر به کشته شدن کارمندان فرودگاه شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته