دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

چالش جدید «دماغ طبیعی من» زنان و درخواست راه‌اندازی چالش «اندام طبیعی من» برای مردان!

فراخوان عکس «دماغ طبیعی من» در شبکه اجتماعی فیس‌بوک با واکنش‌های متعدد و متفاوتی همراه شده است.
کد خبر : 15611

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، یکی از صفحه‌های فیس‌بوکی چند روزی است که فراخوان عکس «دماغ طبیعی من» را منتشر کرده و تاکنون بیش از 700 بار بازنشر شده است. متن این فراخوان به شرح زیر است:


معمولا تلقی از زیبایی را برآیندی از سلیقه های عمومی شکل می‌دهد که نسبی وبه تناسب جامعه و زمان متفاوت است. گاه معیارهای زیبایی- از طریق تبلیغات، رسانه‌ها یا شیوه های دیگر- چنان بر اذهان تحمیل می‌شود که رسیدن به «زیبایی قراردادی» به هرقیمت ممکن به خواسته و آرزویی همگانی تبدیل می شود. «زیبا بودن»، گویی که وظیفه ازلی و ابدی زنان باشد، فشار روانی زیادی را بر زنان جامعه تحمیل می کند. البته این مشکل مختص جامعه ایران و زنان ایرانی نیست اما شمار بالای جراحی‌های زیبایی خصوصا زیباسازی بینی، نمایشگر عمق مساله در کشور ماست. چند درصد از دختران و زنان ایرانی هنوز بینی خود را به تیغ جراح نسپرده‌ و تن به تعریف های تحمیلی نداده‌اند؟ اگر علاقمندید، عکسی از بینی طبیعی و جراحی نکرده خود بگیرید و برای .... بفرستید. لزومی برای نمایش تمام چهره‌ خود ندارید. عکس های شما در آلبوم عکس این صفحه به نمایش گذاشته خواهد شد. با تشکیل آلبومی از عکس بینی‌های طبیعی، اعتراض می کنیم به باوری که زیبایی را تنها در یک شکل و فرم خاص تعریف می کند و آن را با تیغ جراحی بر صورت های ما می‌نشاند.


به گزارش آنا، در ادامه برخی از نظرات موافق و مخالف این حرکت را می‌خوانید:


*میدونید مشکل چیه ؟؟ اینه که دماغ عمل کردن رو فقط مشکلی می‌بینید که یه خانم مقصره توش و خوشی زده زیر دلش ! تجربه شخصی دوست نزدیک خودم این بود که دماغش قوز داشت ولله قوز بدجوری هم نبود فقط قوز بود ، آقایون همه جا بهش تیکه مینداختن انقدر که وقتی پشت فرمون بوده پشت چراغ قرمز یارو ماشین بغلی بهش گفته "من اگه جای تو بودم ماشینمو میفروختم دماغمو عمل میکردم" و این دختر بیچاره ترور روحی شد!! بعدش رفت عمل کرد خیییییییییییییییییییییلی خوشگلتر شد و انقدر کشته مرده پیدا کرد که نمیتونست جمعشون کنه.....مشکل اساسی تر از این حرفاست و با یک طرفه به قاضی رفتن حل نمیشه این چیزا___درضمن من خودم هم بینی رو عمل کردم و واقعا معتقدم جامعه ایران انقدر مریضه که با ادم ها دقیقا بر اساس شکل و ظاهر برخورد و رفتار میکنه و هرچی خوشگلتر باشی انگار ادم بهتری میدونن تورو ....متاسفانه


*من شخصا عقیده دارم هر کسی حق داره برای ظاهر خودش تصمیم بگیره و اگر جراحی بینی بهش حس بهتری می ده هیچ مخالفتی باش ندارم ، ولی عده ای از دوستان چنان برخوردی می کنن که آدم احساس می کنه زشت ترین بینی دنیا رو داره خودم دوست نداشتم که عمل کنم و از دوستان خواهشمندم که نه کاری به کار کسی که دوست نداره عمل کنه داشته باشن نه به اون که دوست داره. کلا نمی شه سرمون به کار خودمون باشه؟


*من بینیم رو عمل کردم نه بخاطر اینکه خوشگل بشم نه، دلیل اول بخاطر اینکه از دست متلک گفتن های " بعضی" از هم استانی های بی فرهنگم راحت بشم که 99% آقا بودن دوم کسی که منو به زبان خودش دوست داشت و من اونو با قلبم دوستش داشتم از بینی من ایراد می گرفت. باور کنید الان که چهره ام خیلی بهتر شده اصلا برام مهم نیست و تاثیری تو بهتر شدن روحیه من نداشته فقط اینکه از دست اون متلک ها راحت شدم . کمتر کسی رو پیدا میکنید که برای "خواستن شما ،دوست داشتن" شما به خودش زحمت بده و سری به باطن و روح شما بزنه.


*شوهر من معتقده چند وقت دیگه منو می ذارن تو موزه، چون احتمالا تنها کسی ام که هم بینیم زشته و هم علاقه ای به عملش ندارم. آخه بینی من بینی منه و من با همه کم و کاستیهاش دوستش دارم. اگر پول اضافه داشته باشم، خرج شیمی درمانی یه بچه بی گناه سرطانی رو می دم نه عمل زیبایی که به هر حال چیزی رو تو زندگی هیچ کس تغییر نمی ده و هیچ افتخاری هم نداره!


*از نظر چهره شناسی ایرانیها تقریبا بینی های بزرگی دارن در عوض چشم های زیبا و درشتی دارن و موها و مژه ها و ابروهای خوشرنگ . چه ایرادی داره اگه کسی احساس می کنه با عمل بینی قشنگتر میشه اینکارو بکنه ؟ افراط تو عمل جراحی چیز خوبی نیست اما زیباتر شدن یه حس کاملا طبیعیه وقتی طرف خودش راضیه دیگه بقیه چیکار دارن آدم می مونه !


* من بینی خودم رو جراحی نکردم چون معمولی هستش و خودم حس بدی بهش ندارم،ولی وقتی علم اونقدر پیشرفت کرده که میشه با جراحی زیبایی بینی که مشکل داره رو بهتر کرد،چه اشکالی داره،البته درک میکنم که افراط خوب نیست،ولی بنظرم مساله ای نیست اگر یه بینی مشکلدار با یه جراحی ساده مشکلش حل بشه


*من خیلی علاقه ای به شرکت در حرکتها و بحث های چالش برانگیز مجازی ندارم اما این پست توجهم رو جلب کرد که آیا با این چالش بحران هویت بانوان جوان ایرانى و یا سایر معضلات روحى سیاسی اقتصادی و اجتماعى که متوجه زنان سرزمین من هست حل میشه ؟! ریشه کن میشه ؟! و یا احیانا از فردا دختران و زنان ایرانى متحول شده و دیگر بازار جراحان پلاستیک کساد خواهد شد و دیگر مشکل و بحرانى برای حل کردن باقی نمى مونه ؟! و آیا خانمهاى محترمى که جراحى نکردن و الان خیلی هیجان زده و خوشحال عکسهاشون رو ارسال میکنن احساس میکنن در ماراتون زیبایی طبیعی و دست نخورده پیروز میشن و برای دماغ های عمل نشده شون لوح تقدیر صادر شده و جهانیان براشون دست و جیغ و هورا می کشن !؟؟؟ کاش کمى مجالی مهلتى براى اندیشیدن داشتیم تا به جاى ایجاد این نوع سرگرمى های بی مایه من زنان سرزمینم را بیشتر و بهتر میشناختم ...


*به نظرم همونقدری که در دماغ عمل کردن (و دیگر جراحی‌های زیبایی) برتری یا امتیازی نیست، در انجام ندادن این عمل‌ها هم برتری‌ای نیست*.فراخوان‌هایی مثل این آدم رو یاد کالای اصل و بدل می‌اندازن، مثلا «دماغ من اصله، مال تو بدله!»ته دلم البته آدم‌هایی که انقدر اعتماد به نفس دارن که [تحت تأثیر مد و استانداردهای غربی زیبایی که هر روز با رسانه به ذهن‌هامون فرررررروووووو می‌شه] دنبال کاری که «همه» می‌رن؛ نرن رو دوست دارم.


*ولی یه فراخوان هم بذارید با عنوان "اندام طبیعی من" برای آقایون. دخترای ما به طور وسواس‌گونه عملای زیبایی می‌کنن، پسرامون هم به شکلی بیمارگونه به باشگاهای بدنسازی می‌رن و خودشونو مثل قورباغه‌ی باد کرده می‌کنن. بعد همه - از زن و مرد - دخترا رو تخطئه می‌کنن و مورد تمسخر قرار می‌دن ولی کسی به پسرا چیزی نمی‌گه! خب اگه وسواس زیبایی بده برای همه بده. زن و مرد نداره!


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته