دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 بهمن 1393 - 11:07
با هدف تقویت تکنیک نوازندگی سنتور

کتاب "دُرّاب: یک صدو هفده تمرین برای سنتور" منتشر شد

کتاب «دُرّاب: یک ‌صدوهفده تمرین برای سنتور» به انضمام یک سی‌دی صوتی، نگارش و اجرای سورنا صفاتی از سوی انتشارات خنیاگر منتشر شد.
کد خبر : 1560

سورنا صفاتی پژوهشگر موسیقی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی آنا گفت: «این کتاب مشتمل بر اتودهایی برای تقویت تکنیک نوازندگی سنتور به شمار می‌رود و از معدود آثار اصولی و هدفمند در این زمینه محسوب می‌شود.»


این مدرس دانشگاه اضافه کرد: «از آنجایی که چند سالی است به عنوان مدرس واحدهای دشیفراژ و ردیف در دانشگاه هنر و دانشگاه جامع علمی- کاربردی تدریس می‌کنم تصمیم گرفتم این کتاب را برای دانشجویان رشته موسیقی به رشته تحیریر دربیاورم».


این پژوهشگر در ادامه خاطرنشان کرد: «این کتاب در مجموع نه فصل دارد که" تمرین‌هایی برای یک دست"، "تمرین‌های ریز"،" پاساژ"، "آرپژ"، "جفت ‌مضراب"، "آرپژ-جفت‌مضراب"، "دوراست-دو چپ"، "دُرّاب‌چپ" و "تمرین‌های کُنترپوانتیک" از جمله این فصل‌ها به شمار می‌روند».


صفاتی تصریح کرد: «در واقع در این کتاب تلاش شده تا برای تمام ابعاد تکنیکی سنتور، تمرین‌های مناسبی گردآوری و فراهم شود. به طوری که همه تمرین‌ها درگام شور سل نوشته شده‌اند تا نوازنده برای تمرین بخش‌های مختلف،نیازی به تغییر کوک سنتور نداشته باشد».


انتهای پیام/

برچسب ها: کتاب
ارسال نظر
هلدینگ شایسته