دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 ارديبهشت 1394 - 15:26
دبیر کل خانه پرستار:

هشت سال از انتظار پرستاران برای اجرای قانون تعرفه‌گذاری‌می‌گذرد

دبیر کل خانه پرستار، با بیان اینکه هشت سال از انتظار پرستاران برای اجرا شدن قانون تعرفه‌گذاری‌می‌گذرد، گفت: اجرای این قانون موجب ارتقاء کیفیت خدمات پرستاری می‌شود که این مساله علاوه بر پرستاران به نفع جامعه است.
کد خبر : 15587

محمد شریفی مقدم در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا با بیان اینکه برای خدمات پرستاری هیچ تعرفه‌ای وجود ندارد، گفت: عدم تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری یکی از مشکلات بنیادی سازمان نظام پرستاری با وزارت بهداشت است که این مشکل قدمت هشت ساله دارد.


دبیر کل خانه پرستار در ادامه افزود: قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در سال 1386 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و 2 سال نیز به طول انجامید تا اقدامات کارشناسی آن انجام شود. متاسفانه زمانی که به مرحله اجرا رسید، وزارت بهداشت به بهانه کمبود بودجه این قانون را به مرحله اجرا نرساند.


وی گفت: طی سال گذشته که حدود 10 هزار میلیارد تومان بودجه از محل هدفمندی یارانه‌ها و ارزش افزوده به وزارت بهداشت تعلق گرفت؛ نظام پرستاری هم‌چنان خواستار اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری شد. زیرا دیگر مشکل کمبود بودجه مطرح نبود، اما هم چنان وزارت بهداشت نسبت به اجرای این قانون هیچ اقدامی انجام نداده است.


این عضو شورای عالی نظام پرستاری در ادامه افزود: حدود 7 هزار خدمت پزشکی تعریف شده است که برای تمام این خدمات تعرفه‌ تعیین شده است، اما در حوزه پرستاری تنها 500 خدمت تعریف شده که از این تعداد تنها 350 خدمت مورد پذیرش قرار گرفته است. اما هم چنان در خصوص این خدمات نیز قانون تعرفه‌گذاری اجرا نشده است.


شریفی مقدم عنوان کرد: اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری موجب ارتقاء کیفیت خدمات پرستاران می‌شود که علاوه بر پرستاران، جامعه نیز از فواید آن بهره‌مند می‌شود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته