تربیت افراد کارآفرین از اهداف پژوهشسراهای دانش آموزی است
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علی زرافشان در شورای مدیران پژوهش سراهای دانش آموزی شهر تهران که در پژوهش سرای اندیشه پویا منطقه 10 برگزار شد، به اهمیت پژوهش سراها و تاثیر آن بر کیفیت بخشی آموزشهای رسمی اشاره کرد و گفت: مدیر پژوهش سرا، مدیر پژوهش در مدرسه و منطقه است و مسئول کشف استعدادها و هدایت آن هاست.
معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تمام امور پژوهشی در منطقه باید زیر نظر مدیر پژوهش سرا انجام شود، تصریح کرد: تا زمانیکه نتوانیم امر پژوهش را در مدارس سامان دهیم، پژوهش سرا مسئول این کار است.
وی با تاکید بر اینکه برای معلمان نیز باید پژوهشگاه ایجاد کنیم تا درس پژوهی و اقدام پژوهی ساماندهی شود، خاطرنشان کرد: برنامه عملیاتی سند تحول بنیادین، بر ایجاد تنوع موقعیت یادگیری اشاره میکند.
زرافشان با بیان اینکه در راهکار سند تحول به ایجاد موزههای علم و نمایشگاه علم و فناوری اشاره شده است، افزود: بر اساس راهکار سند تحول، باید محیطهای یادگیری مانند پژوهش سرا و مراکز کارآفرینی ایجاد شود.
معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش ضمن تاکید بر این نکته که پژوهش سراها باید برای نظام تعلیم و تربیت تصمیم سازی کنند، افزود: طرحها و ایدههای نو ابتدا باید در پژوهش سراهای شهر تهران اجرا شوند و بعد از آن در کل کشور مطرح شوند.
وی با تاکید بر اینکه توسعه کمی در پژوهش سرا تحقق یافته است و باید به توسعه کیفی پژوهش سراها بپردازیم، بیان کرد: تربیت افراد کار آفرین از اهداف پژوهش سراهاست.
انتهای پیام/