دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 ارديبهشت 1394 - 15:38

نظرعارف درباره طرح استانی شدن انتخابات

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با انسجام فعلی، اصلاح‌طلبان پیروز انتخابات مجلس خواهند بود.
کد خبر : 15575

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، محمدرضا عارف در جمع خبرنگاران در اصفهان، پاسخ به این سؤال که «آیا سفرهای استانی وی جنبه انتخاباتی دارد؟» گفت: از سال گذشته احساس وظیفه کرده‌ام که در دانشگاه حضور داشته باشم و احساس می‌کنم حضورم در دانشگاه در ایجاد انسجام، همبستگی ملی و فعال شدن دانشجویان مؤثر است.


وی افزود: به طور طبیعی در سال ۹۴ این سفرها کم کم حالت انتخاباتی پیدا خواهد کرد و من در هر سفری قاعدتا با اصلاح‌طلبان جلساتی به منظور ایجاد انسجام، ضرورت حضورشان در انتخابات و ان‌شاءالله پیروزیشان در انتخابات خواهم داشت.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: اگر بتوانیم با این انسجامی که در حال حاضر داریم پیش برویم، در انتخابات پیروز خواهیم شد و اکثریت را به دست‌ می‌آوریم.


عارف در رابطه با جمله‌اش که گفته «حذف رقیب را به صندوق‌ها بسپارید» و در پاسخ به این سؤال که «چقدر اصلاح‌طلبان تندرو را به انسجام و عقلانیت دعوت می‌کند؟» گفت: بنده به‌عنوان یک شهروند کوچک زمانی که یک توصیه می‌کنم، مخاطب آن اول خودم، بعد گروه خودم و سپس رقبا می‌باشند، به همین دلیل این توصیه‌ام در محافل داخلی اصلاح‌طلب جدی‌تر است.


وی با بیان اینکه «بنیاد امید ایرانیان، سیاسی نیست»، افزود: امید ایرانیان یک حرکت راهبردی و یک افق درازمدت در راستای توانمندسازی، کادرسازی، حرکات فرهنگی و اجتماعی دارد و در حال حاضر یکی از مأموریت‌های آن تدوین برنامه راهبردی انتخاباتی ۹۴ است، اما گروه سیاسی نیست.


عارف همچنین در پاسخ به سؤالی درباره طرح استانی شدن انتخابات نیز گفت:‌ اول از همه در این خصوص هر تصمیمی در مجلس گرفته شود باید همه به آن احترام بگذارند، اما این اتفاق هم می‌تواند خوب باشد و هم می‌تواند بد باشد. البته به نظر می‌رسد که این قانون در ارتقای مجلس و مشارکت جدی‌تر مردم مؤثر باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته