دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 ارديبهشت 1394 - 15:23

فتاحی: نباید اجازه دهیم مطبوعات از مبارزه با مفاسد کنار گذاشته شوند/ اگر در دولت قبل نیز این هشدارها بود امثال «بابک زنجانی» و «تمساح خلیج» رشد نمی‌کردند

یک نماینده مجلس، با قدردانی از عملکرد رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی موضوع پول‌های کثیف، گفت: اگر پیگیری رسانه‌ها در موضوع پول‌های کثیف نبود ما شاهد حساس شدن همگان و حضور وزیر کشور و گزارش وی درباره این موضوع نبودیم.
کد خبر : 15574

عابد فتاحی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به حضور وزیر کشور در جلسه علنی مجلس و گزارش وی از احتمال ورود پول‌های کثیف به سیاست، اظهار کرد: به نظر بنده اگر این هفته شاهد حضور وزیر کشور در صحن علنی مجلس بودیم به دلیل پرداختن رسانه‌ها و حساسیت آنها بر مسئله پول‌های کثیف بود.








برعکس بسیاری از همکارانم که معتقدند وزیر کشور در جلسه روز یکشنبه شکست‌خورده از مجلس بیرون رفت، بر این باورم که در طول دوره‌های مختلف مجلس شورای اسلامی این روز یکی از پرشورترین روزهای مجلس بود

وی با اشاره نقش رسانه‌ها در پردازش موضوع پول‌های کثیف، گفت: در رابطه با موضوع‌ پول‌های کثیف، تحلیل و نقد و بررسی‌های متفاوتی را در چند ماه اخیر منتشر کردند و بنده برعکس بسیاری از همکارانم که معتقدند وزیر کشور در جلسه روز یکشنبه شکست‌خورده از مجلس بیرون رفت، بر این باورم که در طول دوره‌های مختلف مجلس شورای اسلامی این روز یکی از پرشورترین روزهای مجلس بود.


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، خاطرنشان کرد: بالاخره پس از بحث‌های فراوان، وزیر کشور در صحن علنی مجلس حاضر شد و هشدارهایی درباره امکان ورود پول‌های کثیف به سیاست و انتخابات مجلس داد که اگر این هشدارها بین مسئولان و مردم وجود نداشته باشد ممکن است پول‌هایی که از راه‌های قاچاق و غیرقانونی به دست آمده برای نقوذ در مراکز قدرت و سیاست استفاده شود.


فتاحی، با بیان اینکه «حضور وزیر کشور در مجلس را به فال نیک می‌گیریم»، اظهار کرد: برخی از نمایندگان از ابتدای نشست آن جلسه فقط می‌گفتند که آقای وزیر بگویید چه کسانی پول گرفته‌اند، اما رحمانی‌فضلی فضای کشور را ملتهب نکرد و گفت که من هشدار می‌دهم پول کثیفی که وجود دارد و در جریان است اگر هوشیاری وجود نداشته باشد ممکن است به حوزه سیاست هم وارد شود و این خطرناک است.


این نماینده مردم در مجلس، با اشاره به حواشی نشست علنی مجلس با وزیر کشور، تصریح کرد: تعدای از نمایندگان تأکید داشتند که حتما باید اسامی را اعلام کنید، اما موضوع هشدارهای رحمانی‌فضلی مربوط به اسامی بود واگر هم در پایان گزارش خود از نمایندگان عذرخواهی کرد، برای احترامی بود که برای مجلس قائل است. اگر شخص دیگری بود عذرخواهی نمی‌کرد یا به گونه‌ای دیگر رفتار می‌کرد و می‌گفت که من کجا اعلام کردم که اسامی را منتشر می‌کنم و تنها هشدار داده بودم.








اگر رسانه‌ها نبودند ما وزیر کشور را برای ارائه این گزارش به مجلس دعوت نمی‌کردیم و اگر وزیر کشور نمی‌آمد و هشدار نمی‌داد، از وجود افراد میلیاردری که قصد نفوذ در قدرت و سیاست دارند خبر نداشتیم

وی با بیان اینکه «اگر پیش از این و در دولت قبل نیز این هشدارها داده می‌شد، امثال «بابک زنجانی» و «تمساح خلیج» رشد نمی‌کردند»،‌ تأکید کرد: ما نباید اجازه بدهیم که مطبوعات در زمینه مبارزه با مفاسد کنار گذاشته شوند، اگر این اتفاق بیفتد ما نمی‌توانیم به حقایق برسیم و در جامعه بدون اطلاع‌رسانی، فسادها بیشتر می‌شود.


نماینده ارومیه در مجلس، معتقد است که مسئولان باید به مطبوعات و رسانه‌ها عزت و قدرت بدهند تا خبرنگاران و رسانه‌ها بدون ترس و دلهره به اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی بپردازند.


فتاحی در پایان با قدردانی از رسانه‌ها خاطرنشان کرد: بنده از اطلاع‌رسانی رسانه‌ها در موضوع پول‌های کثیف تشکر می‌کنم چراکه اگر رسانه‌ها نبودند ما وزیر کشور را برای ارائه این گزارش به مجلس دعوت نمی‌کردیم و اگر وزیر کشور نمی‌آمد و هشدار نمی‌داد، از وجود افراد میلیاردری که قصد نفوذ در قدرت و سیاست دارند خبر نداشتیم.


بنده به عنوان یک نماینده از وزیر کشور سپاسگزارم که به عنوان رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزیر کشور در جلسه علنی مجلس حضور یافت، به نظر بنده خدمتی که رحمانی‌فضلی در جلسه روز یکشنبه برای مردم و نظام انجام داد، قابل احترام است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته