دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 بهمن 1395 - 16:25
مدیرکل روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران خبر داد:

رشد 1.66 درصدی اهدای خون نسبت به سال گذشته

مدیرکل روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران اعلام کرد: اهدای خون در 10 ماهه اول امسال در کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته 1.66درصد رشد داشته است.
کد خبر : 155733

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از وزارت بهداشت، بشیر حاجی بیگی با بیان این خبر افزود: بیش از دو میلیون و سیصد هزار نفر جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون سراسر کشور مراجعه کرده‌اند که از این تعداد قریب به یک میلیون و هشت صد نفر موفق به اهدای خون شده‌اند.


وی افزود: در استان‌های تهران، فارس و خراسان رضوی بیشترین میزان اهدای خون را شاهد هستیم.


سخنگو و مدیرکل روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران تصریح کرد: اهدای خون در 10 ماهه اول امسال در کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته 1.66درصد رشد داشته است.


توزیع بیش از 3 میلیون واحد خون و فرآورده‌های آن به مراکز درمانی و بیمارستانی کشور


همچنین حاجی بیگی از توزیع بیش از 3 میلیون واحد خون و فرآورده‌های آن به مراکز درمانی و بیمارستانی کشور خبر داد و گفت: فرآورده‌های خون شامل گلبول قرمز فشرده شده، پلاکت و پلاسما به مراکز درمانی و بیمارستانی کشور توزیع شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل نزدیک به یک درصد افزایش توزیع را نشان می‌دهد.


وی افزود: همچنین در طی 10 ماه امسال بانوان استان‌های لرستان، مرکزی و سیستان و بلوچستان بالاترین میزان شاخص اهدای خون بانوان را در کشور داشته‌اند.


حاجی بیگی به بالاترین شاخص‌های اهدای خون مستمر اشاره کرد و گفت: شاخص اهدای خون مستمر در استان سمنان نزدیک 71.5 درصد است و بعد از استان سمنان شاخص اهدای خون مستمر در استان‌های کردستان 67 درصد و سیستان و بلوچستان 62 درصد است.


انتهای پیام/

برچسب ها: بشیر حاجی بیگی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته