دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سقوط 560 واحدی شاخص کل بابازگشایی نماد بانک تجارت

دومین نماد بانکی بورس تهران که به دلیل مشکلات صورت های مالی و به درخواست بانک مرکزی متوقف شده بود امروز بازگشایی شد و این بازگشایی منجر به کاهش 370 واحدی در شاخص کل بورس شد.  
کد خبر : 155720

به گزارش خبرنگار اقتصادی آنا، نماد معاملاتی بانک تجارت پس از گذشت بیش از شش ماه امروز به قیمت هر سهم 67 تومان بازگشایی شد. همچنین لازم به ذکر است که در آخرین معاملات این سهم به قیمت 1004 ریال بسته شده بود.


در شرایطی که بازار سرمایه تحت تاثیر گزارش های 9 ماهه به دنبال رونق مجدد است تنش های ناشی از بازگشایی نمادهای بانکی مانعی روانی در بازار ایجاد کرده است. بعد از افت 1000 واحدی شاخص کل در روز باز گشایی نماد بانک ملت در هفته گذشته امروز نیز شاهد کاهش 560 واحدی شاخص کل تحت تاثیر بازگشایی نماد بانک تجارت بودیم و این موضوع در هفته های آینده نیز ادامه خواهد داشت. نماد بانک صادرات نیز در آینده ای نزدیک بازگشایی می شود و ریزش مجدد شاخص کل در هفته آینده نیز اجتناب ناپذیر است.


اگر چه تنها به اتکا به کاهش شاخص کل نمی توان تحلیل دقیقی از بازار ارائه دهیم اما به هر ترتیب جو روانی کل معاملات بورس در این نماگر انعکاس میابد و کاهش های شدید از این دست نا اطمینانی بیشتری را در میان سهامداران ترویج می کند.


شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه 13 بهمن ماه 95، با کاهش 560 واحدی روی رقم 77 هزار و 414 واحد متوقف شد.


شاخص کل هم‌وزن نیز با کاهش 98 واحدی عدد 15 هزار و 641 واحد را تجربه کرد. شاخص سهام آزاد شناور اما با کاهش 719 واحدی به رقم 84 هزار و 835 واحد دست یافت. شاخص بازار اول نیز در حالی با کاهش 473 واحدی به عدد 54 هزار و 772 واحد رسید که شاخص بازار دوم با 767 واحد کاهش به عدد 165هزار و 745 واحد دست یافت.


ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 196 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و 489 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 73 هزار و 293 نوبت داد و ستد بود.


براساس این گزارش امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت بانک تجارت با 369 واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 35 واحد و معدنی و صنعتی چادرملو با 20 واحد کاهش، بالاترین تاثیر منفی و در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت ملی صنایع مس ایران با 45 واحد، فولاد خراسان با 15 واحد و ایران ترانسفو با 8 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.


طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع ریختگری ایران، لوله و ماشین‌سازی ایران، رنگ سازی مشهد، بانک تجارت، ریل‌پرداز سیر، اوراق اجاره قطارهای مسافربری جوپار، مجتمع معدنی مس تکنار، بیمه پاسارگاد و حق تقدم خرید سهام آن از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های فولاد امیرکبیر کاشان، حق تقدم خرید سهام کارخانجات قند قزوین،‌حق تقدم خرید سهام پارس خودرو، حق تقدم خرید سهام داروسازی دکتر عبیدی، افرا نت و حق تقدم خرید سهام آن و سیمان آرتا اردبیل متوقف شدند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب