دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 بهمن 1395 - 12:03
یک عضو انجمن متخصصان دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی:

پوسیدگی دندان بعد از آنفلوآنزا شایع‌ترین بیماری عفونی است

یک عضو انجمن متخصصان دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی ایران گفت: پوسیدگی دندان یکی از شایع‌ترین بیماری‌هایی است که در سراسر جهان به چشم می خورد.
کد خبر : 155639

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی انجمن متخصصان دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی ایران، دکتر منصوره میرزایی عنوان کرد: هر سال هزاران نفر از درد پوسیدگی دندان رنج می‌برند و پوسیدگی‌های وسیع‌تر منجر به از دست دادن دندان‌هایشان می‌شود و فرد ساعت‌های بی‌شماری از عمرش را صرف درمان دندان‌هایش می‌کند و از نظر اقتصادی هزینه بسیاری متحمل می‌شود.
این دانشیار دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: از نظر اقتصادی ۵ تا ۱۰ درصد کل هزینه‌هایی که صرف بهداشت عمومی جامعه می‌شود مربوط به هزینه‌های دندان پزشکی است که منشا شروع آن پوسیدگی است.
این متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی افزود: در اغلب کشورهای صنعتی پوسیدگی دندان چهارمین بیماری گرانقیمت و پرهزینه‌ترین بیماری به حساب می‌آید و بار اقتصادی سنگینی را به جامعه تحمیل می‌کند.
وی پوسیدگی دندان را یک بیماری عفونی دانست و گفت: وقتی فرد به آن دچار می‌شود و درمان نشود دندان‌های مجاور قرینه خود را هم درگیر می‌کند.
میرزایی یکی از شایع‌ترین علل پوسیدگی دندان‌ها را استفاده بیش از حد مواد قندی در طول شبانه روز دانست و افزود: اگر در کنار استفاده از مواد قندی، بهداشت هم ضعیف باشد و میزان فسفر و کلسیم دندان‌ها نیز کم باشد، منجر به تشدید پوسیدگی‌ها می‌شود.
وی بهترین راه پیشگیری از پوسیدگی دندان‌ها را استفاده از وعده‌های غذایی منظم و شستن دندان‌ها بعد از خوردن مواد قندی عنوان کرد و گفت: استفاده از مواد فیبردار مانند هویج، سیب، لبنیات شامل کشک، ماست، پنیر که ضد پوسیدگی است کمک به پیشگیری از پوسیدگی دندان‌ها می‌کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته