دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 بهمن 1395 - 11:50

ترس اسرائیل از جنگ بعدی با حزب‌الله

گروهی از کارشناسان شیمی در اسرائیل گزارشی از خطرات محموله‌های حاوی آمونیاک ارائه و اعلام کردند این موضوع از بدترین نقاط ضعف اسرائیل در هر جنگ آینده با حزب‌الله است.
کد خبر : 155633

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از پایگاه خبری پانوراما الشرق‌الاوسط، گروهی از کارشناسان شیمی در اسرائیل در گزارش خود اعلام کردند گازهای متصاعد شده از محموله‌های آمونیاک در هوای معمولی می‌تواند در مدت چند ساعت ده‌ها هزار نفر را بکشد و مسموم کند.


شهردار حیفا می‌گوید 600 هزار اسرائیلی در معرض خطر قرار دارند و وجود محموله‌های حاوی آمونیاک می‌تواند در آینده بسیار خطرآفرین باشند.


طبق گزارش کارشناسان مشهور شیمی که روزنامه هاآرتص چاپ اسرائیل آن را منتشر کرده است، انفجار یکی از محموله‌ها می‌تواند بسیار بیشتر از بمب‌های اتمی هیروشیما و ناکازاکی فاجعه به بار آورد که این موضوع برای اسرائیل یک نقطه ضعف امنیتی به‌شمار می‌رود. این نقاط ضعف به کشته شدن ده‌ها هزار نفر منجر می‌شود.


این گزارش می‌افزاید: «از نقاط ضعف این محموله‌های آمونیاک در حیفا نزدیکی آن‌ها به زیرساخت‌های هسته‌ای اسرائیل است. باوجود این، نقاط ضعف موجود پیشتر از سوی کارشناسان مطرح و هشدار داده شده بود، چرا که این موضوع به‌عنوان بزرگ‌ترین سلاح حزب‌الله به‌شمار می‌رود که می‌توانند آن را با موشک‌های دور بردی که دقتشان بیش از گذشته است، هدف قرار دهند. علاوه بر این، قدرت حزب‌الله در توسعه و در اختیار داشتن موشک‌هایی با دقت هدف‌گیری عالی است. آن‌ها حدود 130 هزار موشک با حجم و قدرت‌های مختلف در اختیار دارند که یکی از مهم‌ترین نگرانیهای اسرائیل است و تهدیدی فوق‌العاده مهم محسوب می‌شوند، به‌ویژه اینکه آن‌ها امروز ده‌ها برابر توانایی خود را در جنگ 2006 دارند.»




انتهای پیام/

برچسب ها: حزب‌الله لبنان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته