دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 بهمن 1395 - 11:24

صمد نیکخواه بهرامی: کاش تیم جوانان اعزام می‌شد تا سهمیه کاپ آسیا را می گرفتیم/ دلم برای بسکتبال ایران می‌سوزد

کاپیتان پیشین تیم ملی بسکتبال با انتقاد از زمان برگزاری مسابقات غرب آسیا گفت: بهتر بود تیم جوانان ایران به این رقابت ها اعزام می شد.
کد خبر : 155611

به گزارش گروه ورزشی آنا، صمد نیکخواه بهرامی با اشاره به شکست سه شنبه شب تیم ملی بسکتبال مقابل لبنان در رقابت های غرب آسیا، گفت: «بازی را نتوانستیم ببینم، اما از طریق آمار مسابقه لحظه به لحظه دنبال می‌کردم.»


وی با اشاره به عملکردی که فوادی الخطیب ۳۸ ساله در این دیدار برای تیم ملی لبنان داشت، تصریح کرد: «این بازیکن سالیان سال است که جزو بهترین های بسکتبال لبنان به حساب می آید و هنوز هم آمادگی بالایی دارد. الخطیب یک مثال خوب برای ورزشکاران حرفه ای است و اینکه در سن ۳۸ - ۳۷ سالگی هم می توان خوب بازی کرد. البته در این دیدار خطاهای او بالا بود و کامل هم در ترکیب تیم لبنان قرار نداشت. وی حدود ۲۸ دقیقه برای تیمش بازی کرد اما در همین مدت زمان بیشترین امتیاز را به دست آورد و موثرترین بازیکن بود.»


بازیکن تیم بسکتبال گوانگژو چین که با رادیو ورزش صحبت می کرد، همچنین از زمان برگزاری رقابت های غرب آسیا انتقاد کرد و گفت: «زمان این مسابقات خیلی عجیب و نامناسب است. رقابت های غرب آسیا درست زمانی برگزار می شود که همه تیم ها در منطقه آسیا و حتی جهان درگیر رقابت های باشگاهی خود هستند. به همین دلیل هیچ تیمی با آمادگی کامل در مسابقات شرکت نمی کند. نمی دانم بر چه مبنایی مسابقات را برای این زمان برگزار می کنند.»


وی در این رابطه ادامه داد: «رقابت های غرب آسیا انتخابی کاپ آسیا است و در حال حاضر هم زمان زیادی تا آغاز کاپ آسیا در لبنان باقی مانده است. با توجه به این فاصله زمانی باقی مانده، می توانستند رقابت‌های غرب آسیا را در زمان بهتری برگزار کنند که همه تیم‌ها با آمادگی بالاتر حاضر شوند. حتی خود لبنانی که احتمالا قهرمان غرب آسیا می شوند هم درگیر لیگ کشورشان بودند. فوادی الخطیب هم گفته بود که زمانی برای آماده سازی نداشتند. آنها بابت میزبانی کاپ آسیا، حضورشان در این رقابت ها قطعی است و در غرب آسیا فقط به قصد قهرمانی شرکت کرده اند. لبنان می خواهد بعد از سال ها غرب آسیا شود.»


نیکخواه بهرامی با یادآوری اینکه فوادی الخطیب سال های زیادی در میادین ملی به عنوان یار مستقیمش بازی می کرد، یادآور شد: «البته وی پست خود را تغییر داده و در پست ۴ بازی می کند اما نمی‌دانم در دیدار سه شنبه در چه پستی بازی کرد چون همان طور که گفتم بازی را به طور مستقیم ندیدم. در هر صورت این بازیکن در هر پستی که بازی کند، خیلی حرفه ای است.»


کاپیتان پیشین تیم ملی بسکتبال کشورمان با ابراز تاسف از باختی که ملی پوشان در دیدار شب گذشته مقابل لبنان متحمل شدند، گفت: «اصلا بهتر بود ایران با ترکیب به واقعی جوان در این رقابت ها شرکت می کرد. با جوانان هم می‌توانستیم دو سه برد به دست بیاوریم و برای کاپ آسیا سهمیه بگیریم. تیمی که به غرب آسیا اعزام شده، نه جوان است و نه ترکیب اصلی را در اختیار دارد اما در میادین بین المللی از آن به عنوان تیم اصلی ایران یاد می شود و این خوب نیست. من دلم برای بسکتبال می سوزد و به همین دلیل می گویم ای کاش ترکیب واقعا جوان به این رقابت ها اعزام می شد.»


این بازیکن همچنین در مورد دیدارهای تیم باشگاهی گوانگژو در لیگ چین گفت:« ۷ بازی مانده تا لیگ تمام شود. آن طور هم که می گویند تعطیلاتی نداشتیم. بعد از آخرین بازی، فقط یک روز استراحت کردیم و بلافاصله تمرینات مان را آغاز کردیم. دو سه هفته دیگر هم مسابقات به طور کل تمام می شود و به ایران باز می گردم.»


صمد نیکخواه بهرامی در مورد اینکه گفته می شود از دو سه تیم ایرانی پیشنهاداتی دارد، گفت: «صحبت هایی شد اما به طور جدی آنها را پیگیری نکردم. من بازیکن تیم گوانگژو هستم و به لحاظ حرفه ای درست نبود که با تیم دیگری وارد مذاکره شوم. در کل هم اصلا نمی توانستنم روی دو تیم تمرکز داشته باشم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته