دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 بهمن 1395 - 10:40

محافظه‌کارترین قاضی، نامزد ترامپ برای عضویت در دیوان عالی آمریکا

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، نیل گورساچ، محافظه‌کارترین قاضی آمریکا را نامزد عضویت در دیوان عالی این کشور کرد. دیوان عالی، بالاترین نهاد قضایی در آمریکاست.
کد خبر : 155578

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، انتخاب این قاضی 49 ساله، به عنوان قاضی دیوان عالی آمریکا تلاشی برای برقراری مجدد اکثریت محافظه‌کاران در ترکیب قضات دیوان عالی آمریکاست که می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در صدور احکام مربوط به مسائل مهمی نظیر سقط جنین، کنترل سلاح، مجازات اعدام و حقوق مذهبی داشته باشد.


پس از آنکه جمهوری‌خواهان سنا در سال گذشته از تایید قاضی پیشنهادی باراک اوباما خودداری کردند، احتمالا نامزد پیشنهادی ترامپ نیز این بار در سنا با مخالفت‌هایی از سوی دموکرات‌ها مواجه خواهد بود.


چاک شومر، رهبر دموکرات‌های سنا گفت که حزب وی مانعی بزرگ در فرآیند تایید صلاحیت گورساچ ایجاد خواهد کرد. این قاضی اهل کلرادو به جای کسب یک اکثریت ساده نیازمند کسب رای موافق 60 کرسی از 100 کرسی سنا خواهد بود. وی همچنین گفت که «تردیدهای خیلی جدی» در مورد نامزد معرفی شده از سوی ترامپ وجود دارد.


گروه‌های لیبرال با نامزدی گورساچ برای عضویت در دیوان عالی آمریکا مخالفت کرده‌اند، در حالی که گروه‌های محافظه‌کار و سناتورهای جمهوری‌خواه حامی انتخاب وی هستند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته