دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اطلاعات یهویی «لیلا بلوکات» از مرکز فرماندهی بحران تهران؛ تاسیس 9 دی 88/ تشکیل جلسه در زمان اعلام نرخ جدید سوخت

لیلا بلوکات بازیگر سینما و تلویزیون که در برخی فیلم‌های حادثه‌ای و بحران ایفای نقش کرده است، با حضور در پایگاه اطلاع رسانی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از نزدیک با فعالیت‌های این سازمان آشنا شد.
کد خبر : 15552

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، گزیده‌ای از گزارش سایت بحران نیوز، وابسته به سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران را در ادامه می‌خوانید:
احمد صادقی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران چندی پیش در جمع خبرنگاران اعلام کرد که این سازمان می‌خواهد در سال جاری به سازمانی اجتماعی تبدیل شده و از تمام نخبگان و چهره‌ها و شهروندان تهرانی برای پیشگیری از بحران استفاده کند.


لیلا بلوکات با حضور در اتاق ویژه مرکز فرماندهی بحران پایتخت در مورد جزئیات عملکرد این اتاق آگاه شد. ابتدا جواهری کار‌شناس سازمان تفاوت بین اتاق فرماندهی و مرکز فرماندهی را تشریح کرد و گفت: در قسمت اتاق فرماندهی هفت روز هفته پرسنل در حال رصد اتفاقات و دنبال کردن اخبار مناطق مختلف از روی ابزار و شتابنگار‌ها هستند. بعد در زمانی که منظقه‌ای دچار بحران شود بلافاصله ودر سه سطح تعریف شده به مسولان مرتبط اطلاع داده می‌شود و آن‌ها هم به این مرکز می‌آیند. در اینجا حتی صندلی افراد با نام و عنوان آن‌ها مشخص است که هرکسی که می‌آید در زمان بحران باید کجا مستقر شود.



وی افزود: شهر تهران به دلیل شرایط خاص از سایر استان‌ها کاملا مجزا شده است و قانون وظیفه مدیریت بحران شهر را به شهردار تهران محول کرد یعنی دکتر قالیباف رییس مدیریت بحران شهر تهران است و او این وظیفه را به دکتر احمد صادقی تفویض کرد تا در غیاب او دکتر صادقی بحران را مدیریت کند.
چرا مسئولان در این اتاق باید باشند و آخرین بار کی جلسه تشکیل شده است؟
کار‌شناس اتاق فرماندهی بحران: در شرایط مختلف مانند مراسم چهارشنبه سوری، سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، سیل تهران، اعلام نرخ جدید سوخت، سقوط هواپیما مسولان در این مرکز حضور پیدا کردند و این روند کماکان ادامه دارند.



قدمت این سازمان چند سال است؟
کار‌شناس اتاق فرماندهی بحران: نه دی ماه سال هشتادوهشت این مرکز تاسیس شد.


لیلا بلوکات پس از بازدید از بحران نیوز و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران عکس‌های یادگاری خود را بلافاصله در صفحه اینستاگرام خود قرارداد و نوشت امروز در سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران بودم جای شما خالی.............. یهویی بحران!


انتهای پیام/

برچسب ها: لیلا بلوکات
ارسال نظر
هلدینگ شایسته