دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 ارديبهشت 1394 - 14:12
طی مراسمی در خانه اندیشمندان علوم انسانی؛

از پیشکسوتان علوم اجتماعی کشور تجلیل شد

مراسم نکوداشت ۶ پیشکسوت و پژوهشگر برجسته علوم اجتماعی کشور توسط انجمن جامعه شناسی ایران برگزار شد.
کد خبر : 15551

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، مراسم نکوداشت ۶ پیشکسوت و پژوهشگر برجسته علوم اجتماعی کشور، دکتر فرهنگ ارشاد، دکتر منوچهر آشتیانی، دکتر ناصر تکمیل همایون، دکتر هما زنجانی زاده، دکتر ژاله شادی طلب و دکتر ابراهیم فیوضات، عصر دیروز سه شنبه ۸ اردیبهشت در خانه اندیشمندان علوم انسانی ایران برگزار شد.


در این مراسم دکتر محمد امین قانعی راد رئیس انجمن جامعه شناسی ایران ضمن خیر مقدم به حضار در سخنانی گفت: در آستانه روز معلم قرار داریم و هر ساله در این زمان ارادت خودمان را به معلمان به ویژه اساتید جامعه شناس، پیشکسوت و کسانی که برای شکل‌گیری و رشد و تکوین جامعه شناسی در کشور تلاش کردند انجمن مراسمی برای عرض احترام به آنها و تجلیل از فعالیت‌های آنها برگزار می‌کند. امیدوارم با این کار قدردان تلاش‌های این اساتید باشیم. هم اساتیدی که از میان ما رفته‌اند، مثل دکتر رحمت الله صدیق سروستانی که دیروز سالروز وفات‌شان بود و هم مرحوم خسرو خسروی که پایه‌گذار جامعه شناسی روستایی بود که قبل از عید درگذشت.


وی افزود: درگذشت مرحوم حسین قندی نیز جامعه علوم اجتماعی و علوم ارتباطات ایران را غمدار کرد و با فقدان این استاد برجسته داغدار شدیم.


رییس انجمن جامعه شناسب با تاکید بر اینکه در ۲۷ اردیبهشت مراسمی برای بزرگداشت این استاد برجسته برگزار می‌کنیم، افزود: امسال یکم خرداد مصادف با تولد هشتادمین سال دکتر غلامعباس توسلی است. ایشان به عنوان یکی از استوانه‌های جامعه شناسی کشور محسوب می‌شوند. امیدوارم بتوانیم مراسم سالگرد تولد ایشان را جشن بگیریم.


قانعی راد تصریح کرد: این ۶ استاد برجسته که امروز از آنها تجلیل می‌کنیم از دانشگاه‌های مختلف و در گرایش‌های متفاوت هستند. دکتر همایون در جامعه شناسی تاریخی منشأ خدمات و برکات بزرگی در کشور بودند. دکتر ارشاد در جامعه شناسی فرهنگی و نظری عمدتاً کار کرده‌اند. دکتر شادی طلب و هما زنجانی نیز بیشتر در حوزه زنان و توسعه و نظریه‌های جامعه شناسی فعالیت کرده‌اند. دکتر شادی طلب حتی در جامعه‌ شناسی فاجعه و مسائل اجتماعی نیز، کار کرده است. دکتر فیوضات در حوزه جامعه‌ شناسی صنعتی فعالیت دارند. منوچهر آشتیانی در حوزه جامعه‌ شناسی معرفت و پایه‌گذار آن در ایران هستند.


رئیس انجمن جامعه‌ شناسی بیان کرد: این اساتید الگویی برای نسل جوان هستند، نسل جوانی که شاید برای خواندن یک کتاب یا نوشتن مقاله مشکل دارند. اما وقتی این اساتید پیشکسوت را می‌بینیم آن گفته ابوریحان بیرونی که پیش از مرگ می‌گوید آیا این مسئله را ندانم بمیرم بهتر است یا بدانم و بمیرم، به خاطر انسان می آید و همه ما باید این گفته را سرلوحه کار خود قرار دهیم.


در ادامه این مراسم، کلیپی در معرفی آثار و پژوهش‌ها و مقالات این ۶ استاد برجسته علوم اجتماعی نشان داده شد و استادهای نامبرده مورد تقدیر و قدردانی قرار گرفتند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته