دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 بهمن 1395 - 17:06
در بیستمین جلسه شورای عالی عتف مصوب شد؛

ردیف مستقل برای 22 طرح کلان ملی اولویت‌دار در لایحه بودجه سالانه

بیستمین جلسه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری امروز در محل نهاد ریاست جمهوری و با حضور دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری تشکیل شد.
کد خبر : 155455

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف، در این جلسه 22 طرح کلان ملی با توجه به ملاحظات اقتصاد مقاومتی در اولویت قرار گرفتند و مقرر شد سازمان برنامه و بودجه اعتبار سالانه مورد نیاز برای اجرای این طرح‌ها را در قالب ردیف مستقل و با عنوان طرح‌های کلان ملی در لایحه‌های بودجه سالانه درج کند.


همچنین کارگروهی متشکل از دبیرخانه شورای عالی عتف و سازمان برنامه و بودجه مابقی طرح‌ها را با توجه به ملاحظات اقتصاد مقاومتی، برنامه ششم توسعه و نیاز ملی تا پایان بهمن بازبینی و بازنگری کنند و در صورت تایید کارگروه مربوطه، اعتبارات مورد نیاز آنها توسط سازمان برنامه و بودجه تامین خواهد شد.


از مجموع طرح‌های کلان ملی شورای عالی عتف، 12 طرح به دلیل نداشتن حامی و یا نظر کمیسیون‌های تخصصی مربوطه در شورای عالی عتف و یا تصمیم کارگروه مشترک دبیرخانه شورای عالی و سازمان برنامه و بودجه، مختومه تلقی خواهند شد که برای تسویه‌حساب نهایی و مستندسازی فعالیت‌ها و نتایج این طرح‌ها، اقدام خواهد شد.


تعیین تکلیف طرح‌­های کلان ملی پژوهش و فناوری، تصویب گزارش ماده 56 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، تصویب سیاست­‌ها و اولویت­‌های علم و فناوری کشور برای بازه زمانی1396-1400، تصویب آئین‌­نامه نظام پایش و ارزیابی پژوهش، فناوری و نوآوری کشور و تصویب اساس­نامه سازمان­‌های عامل استقرار و توسعه مناطق ویژه علم و فناوری کشور از دیگر موارد مطرح شده در بیستمین جلسه شورای عالی عتف بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته