دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 بهمن 1395 - 16:14

پایان شایعه بیماری رئیس‌جمهوری سوریه/ بشار اسد بر صفحه تلویزیون ظاهر شد

در حالی که به‌تدریج فشار رسانه‌های منطقه برای القای شایعاتی درباره بیماری و بستری بودن رئیس‌جمهوری سوریه قوت می‌گرفت، بشار اسد در جریان دیدار با صنعت‌گران سوری بر صفحه تلویزیون ظاهر شد.
کد خبر : 155431

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار اسد امروز با صنعت‌گران دمشق و حومه که تولیدی و کارخانه‌هایشان از جنگ در سوریه خسارت دید‌ه‌ است دیدار کرد.


وی در این دیدار از نقش صنعت‌گران در رشد و توسعه اقتصادی سوریه گفت و ابراز امیدواری کرد در اوضاع سختی که سوریه با آن مواجه است، صنعت‌گران بتوانند به فعالیت‌های رو به رشد خود ادامه دهند.


از سوی دیگر صنعت‌گران سوری در دیدار با بشار اسد از وضعیت معیشتی خود و خسارت‌هایی که دیده‌اند گفتند و بر ایستادگی خود باوجود فشارهای اقتصادی و اعمال تحریم‌های خارجی تاکید کردند.


شایعاتی که یک‌باره رسانه‌های عربی را در برگرفت


حضور رسانه‌ای بشار اسد در تلویزیون سوریه در زمانی انجام می‌شود که رسانه‌های منطقه از غیبت رئیس‌جمهوری سوریه استفاده کرده بودند و شایعاتی را درباره ابتلای او به بیماری و حتی احتمال ترور از سوی محافظ شخصی‌اش مطرح کرده بودند.


به‌دنبال اوج گرفتن این شایعات، دفتر ریاست‌جمهوری سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد، از چند روز پیش رسانه‌ها و برخی شبکه‌های اجتماعی شایعاتی را درباره وضعیت سلامتی بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه منتشر کردند البته هنوز نیز برخی همچنان این اخبار را منتشر می‌کنند اما منبع و گروه‌هایی که این اخبار را منتشر می‌کنند جهت‌گیری‌ و نیز منبع حمایت مالی‌شان کاملا مشخص است و آنچه که منتشر می‌کنند بیشتر به آرزوی آنها شبیه است که تنها در مخیله آنها سیر می‌کند و همزمان شده با تحولات میدانی و سیاسی که برعکس آن چیزی است که آنها طی سال‌های گذشته همواره برای سوریه می‌خواستند.


در این بیانیه آمده است: «ریاست جمهوری تمامی این اخبار را به طور کامل رد می‌کند و رئیس‌جمهوری سوریه در سلامت کامل است و کارهایش را به طور طبیعی انجام می‌دهد.»


اقدام مشکوک شبکه الجزیره قطر


باوجود این، برخی رسانه‌های عربی ازجمله الجزیره قطر اقدام به تشکیک در بیانیه دفتر ریاست‌جمهوری سوریه کردند، تا جایی که فیصل قاسم، مجری این شبکه در کاربری فیسبوک خود نوشت: «برای نخستین‌بار است که دفتر ریاست‌جمهوری سوریه بیانیه‌ای در واکنش به شایعات منتشر می‌کند. به‌گفته کارمندان دفاتر خبری سوریه وضعیت، طبیعی نیست.»


قاسم نوشت:‌ «کارمندان باسابقه در راهروهای رسانه‌های سوریه پس از خواندن بیانیه دفتر ریاست‌جمهوری که به تکذیب شایعات درباره بیماری بشار اسد اختصاص داشت، آن را تایید نکردند. یکی از آن‌ها گفت چنانچه نظام بخواهد به برخی شایعات واکنش نشان دهد، رئیس‌جمهوری در بخش‌های مختلف خبری ظاهر می‌شود و یا از برخی شخصیت‌های لبنانی استقبال می‌کند و تاکنون سابقه نداشته است که برای تکذیب شایعات به صدور بیانیه متوسل شود.»


به گزارش آنا، این روند تا آنجا ادامه یافت که امروز سه‌شنبه یک بازیگر سوری همه شایعات درباره بیماری رئیس‌جمهوری سوریه را تکذیب کرد. جرج وسوف با انتشار تصویری از دیدارش با بشار اسد، در کاربری اینستاگرام خود نوشت: «رئیس‌جمهوری ما دکتر بشار اسد بسیار سلامت است و همه چیزهایی که درباره بیماری او گفته می‌شود، شایعه‌ای بیش نیست.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته