دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 بهمن 1395 - 17:04
با اجرای برنامه‌های مختلف صورت گرفت

نخستین روز دهه‌فجر در واحدهای دانشگاهی؛ از برپایی نمایشگاه تا تجدیدمیثاق با امام و شهدا + تصاویر/2

همزمان با دوازدهم بهمن سالروز ورود امام خمینی (ره) به میهن اسلامی، نخستین روز دهه‌فجر در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی اجتماعی از جمله گلبانگ زنگ انقلاب در دانشگاه‌ها و مدارس سما، برپایی نمایشگاه و غبارروبی مزار شهدای گمنام آغاز شد.
کد خبر : 155393

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، در آغازین روز دهه پرفروغ فجر انقلاب اسلامی ایران، مراسم گلباران تمثال مبارک امام(ره)، با حضور استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت برگزار و با آذین بندی فضای دانشگاه، توزیع گل و شیرینی و پخش سرودهای انقلابی واجرای برنامه های مختلف ویژه، به استقبال این دهه رفتند.


نمایشگاه آثار و دستاوردهای فرهنگی و هنری دانشجویان و استادان، همزمان با این مراسم، افتتاح و مورد بازدید علاقه‌مندان قرار گرفت.


برپایی جشن انقلاب در روز 20 بهمن، برگزاری مسابقات ورزشی شامل، والیبال، فوتسال، شطرنج و دومینو ویژه دانشجویان، تهیه و چاپ بروشور، دیدار با علما و خانواده 12 شهید دانشجوی شهرستان و حضور گسترده در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن از جمله برنامه های ویژه گرامیداشت دهه مبارک فجر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت است.


هیات رئیسه و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بستان آباد در گلزار شهدای شهرستان بستان آباد حضور پیدا کردند.


هیات رئیسه و کارکنان واحد بستان آباد به مناسبت ایام الله دهه فجر و سی و هشتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و به پاس ادای احترام به ساحت مقدس شهدا در گلزار شهدای شهرستان حضور یافته و با تقدیم شاخه گل و عطرافشانی مرقد مطهر شهدا، میثاق خود را با آرمانهای شهدا تجدید کردند.




به مناسبت بازگشت تاریخی حضرت امام خمینی«ره» به میهن اعضای هیات رئیسه و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی اردکان با حضور در آرامگاه شهدای گمنام واحد با غبارروبی، با آرمان‌های حضرت امام راحل و شهدای انقلاب تجدید میثاق کردند.


دکتر امیر ادبی اردکانی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردکان در این مراسم با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران نقطه عطفی در تاریخ معاصر است و توانست با اتکاء به پشتوانه مردمی، نظام شاهنشاهی را در هم شکند و الگویی برای ملت های مظلوم دنیا باشد.


وی با توجه به رشادت های جوانان این مرز و بوم در صحنه های مختلف، افزود: جوانان این مرز و بوم همواره برای پیشبرد اهداف نظام و انقلاب در ایثار و از جان گذشتگی پیشقدم بوده اند.


این مراسم با غبارروبی و عطرافشانی و گلباران شهدای گمنام و پخش سرودهای انقلابی همراه بود.


مصطفی امیدی بیدگلی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آران و بیدگل به مناسبت ایام الله دهه فجر: بهمن ماه شوریدگان دلداده ای است که سرمست از کلام و پیام آن پیر می فروش، خود را به خط خون و آتش زدند و «گل تکبیر» را در همه جای این میهن شکوفاندند دهـه فجــر کلید گشاینده درهای پیروزی به روی این ملت عظیم بود کـه« استقلال» و « آزادی» و «جمهوری اسلامی» را به ارمغان آورد. پیروزی انقلاب اسلامی، فجری بود که ایران را نور باران کرد.


دهه فجر، مطلع غزل زیبای پیروزی و قصیده بلیغ و رسای اسلام بود.و چه زیبا مقام معظم رهبری فرمود که؛دهه فجر،‌ سرآغاز طلوع اسلام،‌ خاستگاه ارزشهای اسلامی، مقطع رهایی ملت ایران و بخشی از تاریخ ماست که گذشته را از آینده جدا ساخته است. در دهه فجر اسلام تولدی دوباره یافت و این دهه در تاریخ ایران نقطه ای تعیین کننده و بی مانند بشمارمیرود.»


یوم الله بیست ودوم بهمن نه تنها نباید به عنوان روز پایانی یک رژیم سیاسی و آغازی بر حیات رژیم دیگر تلقی شود. بلکه باید از آن به عنوان سرفصلی برجسته در تاریخ سیاسی ایران و نقطه‌ای عطف در روند مبارزات ملت ایران یاد کرد. اینجانب به نوبه خودم ایام فرخنده دهه فجر، ایام پیروزی خون برشمشیر و حق بر باطل را به جامعه دانشگاهی، استادان و دانشجویان عزیز تبریک و تهنیت عرض مینمایم.


دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیله سوار مغان با خانواده شهید تنها در 12 بهمن دیدار کردند.


هیأت رئیسه، استادان و کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیله سوار مغان به مناسبت 12 بهمن آغاز دهه مبارک فجر، با حضور در منزل شهید تنها واقع در روستای گون پاپاق از نزدیک با خانواده شهید دیدار و یاد و خاطرات و مجاهدتهای شهید تنها را گرامی داشتند.


در این دیدار صمیمی دکتر ایوب سرافراز رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیله سوار مغان احترام به مقام و منزلت شهدا را سرلوحه کارهای دانشگاه آزاد اسلامی دانست و از آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی برای خدمت رسانی به خانواده های شهدا دانست.


در پایان هدیه ای از طرف دانشگاه به خانواده شهید اهدا شد.


دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیله سوار مغان در جشن بزرگ انقلاب حضور یافتند.


هیأت رئیسه، استادان، کارمندان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیله سوار مغان به مناسبت 12 بهمن همگام با ملت بزرگ ایران با حضور در جشن بزرگ انقلاب که به همت آموزش و پرورش شهرستان و با اجرای برنامه های متعدد و متنوع و پخش سرودهای انقلابی و سخنرانی امام جمعه محبوب شهرستان برگزار شد، آغاز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.


هیأت رئیسه، استادان، کارمندان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیله سوار مغان بمناسبت 12 بهمن همگام با سراسر ایران اسلامی با حضور در مدرسه حضرت رسول اکرم (ص) همزمان با لحظه ورود تاریخی حضرت امام خمینی (ره) به ایران اسلامی با به صدا درآمدن زنگ مدارس آغاز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.


عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدای والا مقام از سوی دانشگاهیان شهرستان بیله سوار مغان در 12 بهمن انجام شد.


هیأت رئیسه، استادان و کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیله سوار مغان در 12 بهمن اولین روز دهه مبارک فجر با حضور در تپه شهدا با عطرافشانی، غبارروبی و نثار فاتحه یاد و خاطره شهدا را گرامی داشتند و با شهدا و امام شهدا تجدید عهد و پیمان بستند.


دکتر ایوب سرافراز رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیله سوار مغان امنیت، آرامش، اقتدار، پیشرفت جامعه و سربلندی ملت قهرمان و ولایت مدار ایران اسلامی را مرهون خون شهدای والا مقام دانست.


همزمان با آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی، در مراسمی و با حضور شماری از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج، زنگ انقلاب در مدارس سما طنین انداز شد.


معاون سما واحد سنندج با توجه به اهمیت و جایگاه دهه فجر انقلاب اسلامی ایران، بیان کرد: امروز عزت و اقتدار اسلامی مرهون رشادت های همه مردم کشور است که در مقابل رژیم طاغوت ایستادگی کردند.


مصطفی باغبانیان با توجه به نقش آیت الله خمینی (ره) در راستای پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفت: امام راحل در سخت ترین مراحل پیروزی انقلاب اسلامی ایران رهبری این نهضت را بر عهده گرفتند و توانستند با بسیج کردن ملت، انقلاب اسلامی را به پیروزی برسانند.


وی با توجه به دشمنی های ادامه دار کشورهای غربی با نظام اسلامی افزود: امروز و بعد از گذشت نزدیک به چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی همچنان کشورهای غربی و در راس آنها استکبار جهانی با توطئه های مختلف با نظام و انقلاب مقابله می کنند.


معاون نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج نیز بیان کرد: امروز ایران اسلامی به اوج عزت و اقتدار دست پیدا کرده و همه ما وظیفه داریم در هر جایگاهی که هستیم از این انقلاب و نظام دفاع کنیم.


حجت الاسلام طهماسبی افزود: امنیت کنونی ایران اسلامی در منطقه الگو است و اگر قرار است که این امنیت و آرامش ادامه داشته باشد باید در تمامی صحنه های دفاع از نظام و انقلاب حضور داشته باشیم و دهه فجر بهترین فرصت برای اثبات این حضور در صحنه است. در ادامه این مراسم برنامه های فرهنگی و هنری از سوی دانش آموزان مدارس سما واحد سنندج برگزار شد.


هیات رئیسه، کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده در مراسم پرشکوه 12 بهمن حضور پیدا کردند.


هیات رییسه ، کارکنان و اعضای هیات علمی واحد آباده در مراسمی که از سوی فرمانداری این شهر به مناسبت سالروز ورود بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی به کشور ایران برگزار شد شرکت کردند تا یک بار دیگر با آرمان‌های بنیان گذار جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری تجدید میثاق کنند.


دکتر محمد رستم پور سرپرست واحد در جمع معاونیان، کارکنان و اعضای هیات علمی گفت: بی شک 12 بهمن یکی از بزرگترین روزهای انقلاب اسلامی است که در تاریخ این کشور ثبت شده و هیچگاه این روز باشکوه را نمی توان از یاد برد.


دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان ویژه برنامه های دهه مبارک فجر امسال این دانشگاه را اعلام کرد.


دکتر شهرام لک با توجه به جایگاه دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: «دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی مقطع رهایی ملتی است که به مدد الهی و تبعیت از امام خمینی (ره) بر طاغوت زمان خویش غلبه کرد و در ادامه با زعامت و رهبری مقام معظم رهبری همچنان شاهد ثمربخشی شجره طبیه جمهوری اسلامی در میهن عزیزمان و توسعه آن به دیگر کشورهای اسلامی هستیم.»
وی افزود: «این اتفاق بزرگ، معادلات سیاسی استکبار جهانی را در ادامه سیاست سلطه و تقسیم استعماری جهان بر هم زد و با آگاهی‌های عمیقی که در میان ملت‌های مسلمان جهان به ویژه در کشورهای اسلامی به وجود آورد زمینه تحولات ریشه دار و چشمگیری را فراهم کرد.»
دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان با تبریک فرارسیدن سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به دانشگاهیان سراسر کشور افزود: «بی‌گمان حضور، همفکری و همکاری دانشگاهیان و نقش آفرینی آنان می‌تواند در برگزاری هر چه باشکوهتر این دهه، تاثیرگذار و ثمربخش باشد.»
لک با توجه به اهمیت گرامیداشت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: «تشکیل ستادهای دهه فجر واحدها، فضاسازی و تبلیغات مناسب در محوطه دانشگاه‌ها، پخش سرودهای انقلابی، برگزاری نمایشگاه‌های دستاوردهای فرهنگی واحدها، کانون‌ها و انجمن‌های علمی و نمایشگاه‌های عکس انقلاب، برگزاری مسابقات خاطره و بازگویی وقایع انقلاب اسلامی، کتابخوانی، برگزاری مراسم سخنرانی با دعوت از سخنرانان متعهد و انقلابی، تجلیل از کارکنان و فعالین فرهنگی و نمونه واحدها، برگزاری مراسم معنوی زیارت عاشورا در جوار مزار و یادمان‌های شهدای گمنام واحدها، دیدار با خانواده‌های معزز شهدای کارمند و دانشجو، ترغیب و تشویق کانون‌ها، انجمن‌ها و بسیج دانشجویی، برگزاری مسابقات ورزشی ... برای حضور فعال در اجرای برنامه‌های دهه فجر و حضور فعال در راهپیمایی 22 بهمن، برخی از برنامه های واحدهای دانشگاهی استان در ایام الله دهه فجر امسال است.»


غلامعلی پوررضایی فرمانده بسیج کارمندی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول، در مراسم جشن دهه فجر برنامه های این ایام را 12بهمن: سخنرانی حجت الاسلام توفیقی در مسجد موعود/ غبارروبی یادمان شهدای گمنام دانشگاه/ قرائت بیانیه بسیج کارمندی، 14 بهمن: برگزاری اردوی کوه نوردی به دژ محمد علی خان(ممدلی خان) ویژه برادران، 17 و 18 بهمن: برگزاری مسابقات ورزشی ویژه خواهران و برادران(تنیس روی میز، پرتاب دارت)، 19 و 20 بهمن: اهدا خون در سازمان انتقال خون شهرستان دزفول( ویژه خواهران و برادران)، سخنرانی در مسجد موعود و21 بهمن: برگزاری گلگشت ویژه خواهران در ارتفاعات دزفول( قلعه شاداب) را اعلام کرد.


فرمانده بسیج کارمندی دانشگاه از تمامی استادان، دانشجویان، کارکنان و جامعه دانشگاهی کشور به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی دزفول دعوت کرد، امسال نیز با حضور پرشور، جدی و آگاهانه خود در یوم الله 22 بهمن، روز تجدید عهد با آرمانهای انقلاب و عمل به دستورات و منویات مقام عظمای ولایت آیت الله خامنه ای، بار دیگر حمایت قاطع خود را از نظام اسلامی اعلام کنند و با حضور حماسی خود دشمنان این نظام را مأیوس و نقشه‌های آنان را نقش بر آب کنند.


دکتر حسین زینلی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نطنز و رئیس کمیته دانشجویی و دانشگاهیان ستاد دهه فجر شهرستان به مناسبت ایام الله دهه فجر: انقلاب اسلامی ایران مظهر تجلی نور در ظلمت و نماد دستیابی به معانی عمیق قرآنی در قلوب ملت همیشه در صحنه ایران است. طلیعه رهایی انسانیت از خودکامگی و استبداد ستم شاهی به رهبری فرزانه ای است که اندیشه ای جز عزت اسلام در سر نداشت.


ایام مبارک و غرور آفرین دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی یاد آور راهبری های انقلابی و حیاتبخش بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی و فداکاری های عظیم ملت بزرگ ایران است.


دوازدهمین روز بهمن هر سال، شوق‌انگیزترین صفحه کتاب انقلاب، یعنی روز ورود زعیـم آگاه، امام‌ خمینی(ره) به ایران ورق می خورد.انقلابی که رساترین فریاد تاریخ، یعنی امام امت، آن را رهبری کرد و به فرجام رساند و برای حفظ آن، با تمام وجود تلاش کرد.


بی‌شک یکی از وظایف اصلی مسؤولان دانشگاه باید تبیین مفاهیم انقلاب اسلامی به دانشجوها باشد که این مهم از اهداف و رسالت اصلی دانشگاه در مباحث فرهنگی است.


اینجانب ایام الله دهه مبارک فجر را تبریک و تهنیت گفته و از پیشگاه حضرت احدیت سعادتمندی و توفیقات روزافزون را در خدمتگزاری به این ملت شریف و غیور خواستارم.


مسئول دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی مینودشت گفت: «همزمان با اولین روز دهه مبارک فجر نمایشگاه آثار امام خمینی (ره) به منظور نشر و گسترش ابعاد شخصیتی و فکری آن امام بزرگوار در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی ،فرهنگی و فقهی در سایت پردیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مینودشت گشایش یافت.»
ایوب سرایلو آشنایی بیشتر دانشگاهیان با اندیشه‌های گرانبهای معمار کبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) در مباحث اخلاقى، عرفانى، فقهى، اصولى، فلسفى، سیاسى و اجتماعى، را مهم‌ترین هدف برگزاری این نمایشگاه عنوان و اظهار کرد: «در این نمایشگاه، 45 عنوان از کتب و تالیفات آن امام همام در موضوعات مختلف در معرض دید قرار گرفته است»
سرایلو، فضاسازی و تزئین مناسب با ایام الله دهه فجر، ارسال پیامک تبریک به‌مناسبت ایام الله دهه فجر، برگزاری مسابقات تیراندازی با تفنگ بادی و مسابقات دارت، مراسم تجلیل از برگزیدگان مسابقات فرهنگی، قرآنی، ورزشی و...، کارگاه آموزشی حجاب و عفاف، برگزاری مراسم پرفیض زیارت عاشورا، غبارروبی گلزار شهدای گمنام، نشست علمی با موضوع گفتمان انقلاب اسلامی، دیدار با خانواده معزّز شهدا، حضور در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن از دیگر برنامه‌های دهه فجر در واحد مینودشت اعلام کرد.»


به مناسبت ایام دهه مبارکه فجر مراسمی با حضور دکتر مرتضی حق شناس رئیس واحد داریون، استادان، کارکنان و دانشجویان همراه با جلسه پرسش و پاسخگویی مسئولان و دانشجویان در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد داریون برگزار شد.


دکتر حق شناس رئیس این دانشگاه با درود به روح بنیانگذار انقلاب اسلامی و شهدای جنگ تحمیلی و توجه به رحلت آیت‌اله رفسنجانی وابراز تاسف از حادثه پلاسکو و گرامیداشت ایام پیروزی انقلاب اسلامی، یاد آور شد: دهه فجر، سرآغاز طلوع اسلام، خاستگاه ارزشهای اسلامی، مقطع رهایی ملت ایران و بخشی از تاریخ ماست که گذشته را از آینده جدا ساخته است.


اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان با حضور مسئولان شهرستان سراوان به مناسبت آغازدهه مبارک فجر و باز گشت پیروزمندانه امام خمینی (ره)به میهن اسلامی برگزار شد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته