دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 بهمن 1395 - 15:13

مشکل ‌بسکتبالیست‌های آمریکایی دانشگاه آزاد برطرف شد؛ «جوزف» و «جی» در راه ایران

بسکتبالیست‌های آمریکایی حاضر در لیگ بسکتبال ایران که برای تعطیلات به خارج از کشور رفتند برای ورود به ایران مشکلی ندارند و می توانند وارد کشور شوند.
کد خبر : 155353

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا ورود اتباع ایرانی و 6 کشور مسلمان دیگر به آمریکا را به حالت تعلیق درآورد. بعد از این رفتار خصمانه، وزارت امور خارجه ایران هم با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ضمن احترام به مردم آمریکا و تمایز میان آنها و سیاست‌های خصمانه دولت ایالات متحده برای حمایت از حقوق شهروندان خود تا زمان برطرف شدن محدودیت های توهین آمیز ایالات متحده علیه اتباع ایران، اصل عمل متقابل اجرا می شود.


با این اتفاق بسکتبالیست‌هایی آمریکایی که در لیگ بسکتبال ایران حضور داشتند و به دلیل تعطیلات لیگ به خارج از کشور رفتند؛ با توجه به این تصمیم برای بازگشت به ایران با مشکل مواجه شدند.


در این میان «جوزف جونز» و «جی پی پرینس» دو بازیکن آمریکایی تیم بسکتبال دانشگاه آزاد که به دوبی رفته ‌اند با مشکل روبه رو شدند.


محمد دادگان معاون ورزشی دانشگاه آزاد برای تعیین وضعیت این دو بازیکن با وزارت امور خارجه مذاکراتی داشت تا این مشکل را برطرف کند. در پاسخ به خواسته دادگان وزارت خارجه هم قول همکاری با تیم هایی که بازیکنان آمریکایی را دارند داد.


هادی عامری سرپرست تیم بسکتبال دانشگاه آزاد در گفت و گو با خبرنگار آنا درباره بازگشت این دو بازیکن آمریکایی گفت: «بازیکنان ما برای بازگشت به ایران هیچ مشکلی ندارند چرا که ویزای آنها قبل از دستور «ترامپ» بوده و از طرفی ویزای آنها توریستی نبوده و به راحتی می‌توانند به ایران برگردند. اگر تیمی هم اکنون قصد جذب بازیکن آمریکایی داشته باشد با توجه به قانون جدید ترامپ قادر به گرفتن ویزا برای آنها نیستند اما باتوجه به اینکه ویزای بازیکنان ما قبل از قانون جدید ترامپ بوده بنابراین مشکلی برای بازگشت ندارند و فردا به ایران بر می‌گردند.»


بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان هم در گفت‌و‌گو با خبرنگار آنا این موضوع را تایید کرده و گفت: «ورود این ورزشکاران به کشورمان مانعی ندارد. بررسی ما نشان می‌دهد که ورزشکاران آمریکایی برای ورود به ایران با هیچ مانعی مربوط به دستور مقابله به مثل با آمریکا رو‌به‌رو نیستند و می‌توانند وارد کشور شوند.»


به این ترتیب تیم بسکتبالیست‌های آمریکایی دانشگاه آزاد، شمیدر تهران و شهرداری اراک و پتروشیمی برای بازگشت به ایران مشکلی ندارند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته