دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 بهمن 1395 - 12:54
نشست خبری رئیس سازمان نظام پزشکی: (1)

زالی مطرح کرد؛ پرداخت 96 درصد هزینه‌های دندانپزشکی از جیب مردم/ اعلام زمان برگزاری انتخابات نظام پزشکی

رئیس سازمان نظام پزشکی زمان برگزاری انتخابات نظام پزشکی را اعلام کرد و گفت: بین 85 تا 96 درصد هزینه‌های دندانپزشکی از جیب مردم پرداخت می‌شود.
کد خبر : 155335

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، علیرضا زالی، رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در نشست خبری پیش از ظهر امروز در مورد انتخابات نظام پزشکی اظهار کرد: انتخابات نظام پزشکی پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 96 برگزار خواهد شد. البته این اتفاقی مثبتی است زیرا مسائل سیاسی بر روند انتخابات نظام پزشکی تاثیرگذار نخواهد بود.


وی در مورد تعرفه‌های خدمات دندانپزشکی یادآور شد: هم‌اکنون در حوزه دندانپزشکی بین 85 تا 96 درصد هزینه‌ها از جیب مردم پرداخت می‌شود که این موضوع بسیار نگران کننده است زیرا افراد به دلیل ناتوانی در پرداخت هزینه‌ها از مراجعه به دندانپزشک خودداری می‌کنند.


زالی ادامه داد: راه حل برطرف کردن این مشکل ارائه بسته‌های تکمیلی از سوی سازمان‌های بیمه‌گر است که باید در حمایت از خدمات دندانپزشکی وارد عمل شوند زیرا خدمات دندانپزشکی لوکس نیست و دندان خراب منشأ بروز بیماری‌ها و عفونت‌های دیگری می‌شود به عنوان مثال جوانی که دندان خراب دارد، نمی‌تواند به درستی غذا بخورد بر همین اساس کمبود کالری لازم موجب سوء تغذیه مضمن در این فرد می‌شود.


وی افزود: هزینه خدمات دندانپزشکی تنها به امر ارائه خدمات باز نمی‌گردد و باید هزینه استفاده از مواد دندانپزشکی را نیز در نظر گرفت بر همین اساس پیشنهاد می‌کنیم سازمان‌های بیمه‌گر بسته‌های حمایتی برای اقشار بی‌بضاعت و ناتوان از جمله مبتلایان به دیابت، زنان باردار و سالمندان در نظر بگیرند.


زالی در مورد شایعاتی مبنی‌بر استفاده دندانپزشکان از روکش‌های سرطان‌زا نیز گفت:‌ طبق بررسی‌های سازمان نظام پزشکی و انجمن دندانپزشکان استفاده از موارد غیر استاندارد و بی‌کیفیت در مطب‌های دندانپزشکی دیده نشده است و عمدتا دندانپزشکان از مواد مطلوب و با کیفیت استفاده می‌کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته