دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 بهمن 1395 - 13:04

رفیق‌دوست: بعد از امام(ره) هیچ‌کس به اندازه هاشمی در این انقلاب سهم نداشت/ هتاکان بروند از آقای هاشمی حلالیت بطلبند/ ماجرای دستور هاشمی درباره ناو آمریکایی

محسن رفیق‌دوست درباره فقدان حضور آیت‌الله هاشمی در کشور گفت: بعد از مرگ ایشان، رهبری بیش از همه تنها شد، چرا که آقای هاشمی بهترین دوست رهبری بود.
کد خبر : 155332

به‌گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری آنا، محسن رفیق‌دوست در مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی که پیش از ظهر امروز در مدرسه دخترانه رفاه برگزار شد، درباره وی گفت: منهای امام امام(ره) هیچ‌کس به اندازه مرحوم آیت‌الله هاشمی در این انقلاب سهم نداشت و نمی‌تواند چنین ادعایی کند. در زمان جنگ آیت‌الله هاشمی به من سپردند طی یکی از سفرها به سوریه و لیبی برای کشور موشک بخرم؛ چرا که در وضعیت جنگی ناگواری قرار داشتیم. ایشان به من گفتند دست‌های ما در برابر دشمن خالی است؛ اگر موشک نداشته باشیم باید تسلیم دشمن شویم.


وی در خاطره دیگری از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که برای نخستین‌بار آن را نقل کرد، گفت: در دوره‌ای از جنگ قرار بود یک ناو آمریکایی را سرنگون کنیم؛ مقدمات نظامی آن نیز توسط مهندسان سپاه فراهم شده بود که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی طی دستوری از من خواست این طرح را متوقف کنم. دو سال قبل که با ایشان دیداری داشتم، به من گفت محسن اگر آن کار را کرده بودیم، الان وضع ما چگونه بود؟


رفیق‌دوست در خاطره‌ دیگری به ماجرای ثبت‌نام و رد صلاحیت آیت‌الله هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری 92 اشاره کرد.


رفیق‌دوست ادامه داد: از ایشان خواسته بودم در انتخابات ثبت‌نام نکند و ایشان قول مساعد داده بود. با این حال خبر ثبت‌نام ایشان را شنیدم و تعجب کردم. به منزل‌شان رفتم و علت را جویا شدم. آقای هاشمی به من گفتند محسن، این تکلیفی است که بر دوش من نهاده شده است. نامه پدر سه شهید را از روی میزشان به من نشان دادند که تقاضای کاندیداتوری ایشان را کرده بودند. آیت‌الله هاشمی آن موقع به من گفت این تکلیف شرعی من است و در سه صورت این تکلیف از سر من برداشته می‌شود یا آنکه رهبری دستور دهند، یا ردصلاحیت شوم و یا آنکه مردم به من رای ندهند که این دور از ذهن است. به ایشان گفتم شما گفته‌اید توان جسمی ندارید. گفت خداوند توانش را می‌دهد.


رفیق‌دوست ادامه داد: فردای ردصلاحیت آیت‌الله هاشمی به منزل‌شان رفتم؛ صورت‌شان بشاش بود و فهمیدم ایشان مرد خداست.


رفیق‌دوست تاکید کرد: بعد از مرگ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رهبری بیش از همه تنها شده است و در طی حیات‌شان نیز بهترین دوست رهبری بودند و به جرات می‌توان گفت هیچ‌گاه دوستی چون آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نخواهند داشت.


رفیق‌دوست در پایان نیز با اشاره به برخی تهمت‌ها، افتراها و انتقادات نسبت به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: آنها که ظلم و اهانت کردند، بروند از آقای هاشمی حلالیت بطلبند، چرا که هیچ‌کس به اندازه ایشان به گردن این انقلاب حق ندارد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به خاطره رانندگی در ماشین که امام را از فرودگاه مهرآباد به بهشت زهرا گفت: ما باقی ماندگان نسل انقلاب در پایان راهیم.


رفیق دوست همچنین افزود: امام به ملت معتقد بود؛ و جز آن هیچ حزب و سازمانی را به رسمیت نمی شناخت. امام ملت را بیدار کرد و به مشی نظامی نیز معتقد نبود.


این فرمانده سابق سپاه گفت: پیش از انقلاب اسلامی ایران، هیچ انقلابی ریشه ای در تاریخ وجود نداشت و ریشه های انقلاب ما همچنان محکم است و آنچه سبب این امر شده، وحدت کلمه مردم است که از سفارشات و تاکیدات امام نیز بود.


انتهای پیام/

برچسب ها: آیت الله هاشمی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته