دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیر امور خارجه فرانسه خبر داد:

رونق تجارت میان ایران و فرانسه /تسهیل ارائه ویزا به تجار ایرانی

وزیر امور خارجه فرانسه امروز با حضور در اتاق بازرگانی ایران ضمن اشاره به سخت و پیچیده بودن دسترسی به بازار ایران گفت: فرانسه قصد دارد با تسهیل ارائه ویزا به تجار ایرانی مروادات تجاری میان دو کشور را افزایش دهید.
کد خبر : 155292

به گزارش خبرنگار اقتصادی آنا، ژان مارک ایرو صبح امروز به همراه هیات تجاری فرانسوی در اتاق بازرگانی ایران و با حضور محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران با تاکید بر لزوم احترام کشورها به قرارداد برجام گفت: برنامه‌های ریلی، بندری، هواپیمایی و انرژی میان ایران و فرانسه در نظر گرفته شده است که این همکاری ها در بلند مدت اجرا خواهد شد. از نظر سیاسی این همکاری‌ها در قرار داد وین مستحکم شده است و فرانسه خواهان احترام به این قرارداد است.


وی در ادامه افزود: همچنین در مدت یک سال گذشته همکاری های زیادی در زمینه کشاورزی ، راه و تدریس عالی میان دو کشور انجام گرفته است. ایران یک کشور خوشنام در تدریس عالی در میان کشور های جهان به حساب می‌آید و به همین ترتیب فرانسه نیز خواهان افزایش این روابط بوده و در نتیجه این همکاری‌ها تا کنون 17 موافقتنامه میان دانشگاه‌ها به امضا رسیده است.


وزیر امور خارجه فرانسه ضمن تاکید بر لزوم حفظ اتحاد میان دو کشور ایران و فرانسه گفت: این برای ما بسیار مهم خواهد بود که بتوانیم از پروژه های مذکور پشتیبانی لازم را انجام دهیم.


ژان مارک ایرو در ادامه گفت: از سال گذشته که دفتر بیزینس فرانسه در ایران افتتاح شده است، روابط تجاری دو کشور بیش از 200 درصد افزایش را نشان می‌دهد که نتیجه نهایی اجرای این پروژه ها ایجاد اشتغال برای دو کشور است.


وزیر امور خارجه کشور فرانسه در پایان با اشاره به گره‌های مراودات مالی برای تجارت میان دو کشور گفت: باید فعالیت‌هایی انجام شود تا گره های مالی برداشته شده و در نهایت یک منطق برد برد میان ایران و فرانسه شکل بگیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته