دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

انتشار اولین کتاب فارسی درباره ترامپ/ پدیده هشتم نوامبر زیر ذره بین

یک هفته پس از آنکه دونالد ترامپ کار خود را به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا آغاز کرد، کتاب «پدیده هشتم نوامبر» به عنوان اولین کتاب فارسی زبان درباره مستاجر جدید کاخ سفید و پیش بینی دکترین سیاست داخلی و خارجی او منتشر شده است.
کد خبر : 155282

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا از رصد، تصمیمات رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا درحالی در روزهای اخیر جنجال وسیعی در آمریکا به راه انداخته و افکارعمومی را در شوک فروبرده است که برخی تحلیلگران چنین تحولاتی را در کتاب ها و مقالات خود پیش بینی کرده بودند.
مصطفی انتظاری هروی نویسنده این کتاب که از روزنامه نگاران باسابقه سیاسی محسوب شده و دانشجوی دکتری علوم سیاسی است، تلاش کرده تا در این اثر، ضمن بررسی ساختار سیاسی آمریکا، نگاهی به روند انتخابات در این کشور انداخته و روند تصمیم گیری در دولت جدید ایالات متحده را تحلیل کند.
فصل اول از این کتاب به بررسی فرآیندهای سیاسی – انتخاباتی آمریکا و مروری بر زندگی نامه نامزدهای حاضر در انتخابات ریاست جمهوری اخیر این کشور می پردازد. در این بخش، نویسنده، به مدل دموکراسی در ایالات متحده اشاره کرده و ساختار تنظیم روابط میان قوا را مورد تحلیل قرار داده است. در این بخش با اشاره به کنش های سیاسی در ایالات متحده، مهترین لابی های سیاسی نیز معرفی شده اند و نقش آنها در کنش های سیاسی این کشور به بحث گذاشته شده است. مطالعه این فصل کمک می کند تا تصمیم گیری های سیاسی در آمریکا و راه های مقابله احتمالی با تصمیمات حیرت آور رئیس جمهور جدید این کشور، بهتر فهمیده شود.
نویسنده در فصل دوم، شکاف هایی که در جریان انتخابات ریاست جمهوری پنجاه و هشتم این کشور بروز یافته را تحلیل می کند. شکاف جنسیتی، طبقاتی، نسلی، سیاسی، مذهبی، قومی و نژادی ازجمله شکاف هایی است که نویسنده با اشاره به کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ و شعارهای تبلیغاتی او، پیش بینی کرده در آمریکا فعال تر شود. نگاهی به اتفاقات چند روز اخیر در ایالات متحده نشان می دهد که این پیش بینی چندان دور از واقعیت نیست.
اما فصل سوم این کتاب، اختصاص به آینده پژوهی چشم انداز سیاستگذاری خارجی در دولت جدید ایالات متحده دارد. در این فصل، نویسنده با بررسی احتمالات پیش روی آمریکا برای مواجهه با قدرت نرم و سخت ایران در منطقه، توصیه هایی سیاستی را در رابطه با سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران مطرح کرده است.
گفتنی است، پایگاه تبیینی، تحلیلی و جریان شناسی دیدبان این کتاب را در ۱۱۰ صفحه منتشر کرده است.


انتهای پیام/

برچسب ها: دونالد ترامپ
ارسال نظر
هلدینگ شایسته