دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نمایندگان مجلس به تماشای نمایش «فصل بهار نارنج» نشستند

احمد مازنی: در کمیسیون فرهنگی مجلس به دنبال هم‌افزایی میان دستگاه‌ها هستیم/ اهمیت نقش دانشگاه آزاد در پرورش هنرمندان

محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در کنار علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی احمد مازنی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس و مهدی شفیعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی از نمایش «فصل بهارنارنج» کاری از غلامرضا عربی دیدن کردند.
کد خبر : 155223

احمد مازنی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پس از بازدید از نمایش «فصل بهار نارنج»، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی آنا، گفت: «نمایش «فصل بهار نارنج» اثر بسیار خوبی بود و نگاه نویسنده به زندگی و مسائل اجتماعی بسیار جالب بود. برای من مایه مباهات است که چنین نویسندگانی در حوزه نمایش ما فعالیت می‌کنند. در این میان نقش‌آفرینی بازیگران هم بسیار قابل تامل و توجه بود.»


وی تاکید کرد: «آمیختن ایثار و عشق به زندگی در کنار مسائل اجتماعی و نیازهای جامعه به خوبی در نمایش «فصل بهار نارنج» دیده شده است.»


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره زمینه‌سازی برای اجرای آثار با مضمون معضلات اجتماعی در اقصی نقاط تهران و بخصوص در شهرستان‌های استان تهران عنوان کرد: «فکر می‌کنم نیاز است که برای تحقق این امر دستگاه‌های مختلف هم‌افزایی داشته باشند تا اگر جایی سالن و یا امکاناتی برای ارائه نمایش‌ها دارد، این امکان را در اختیار هنرمندان قرار دهند و اگر نهادی برنامه‌ای دارد با مطرح کردن برنامه و اجرای آن در قالب نمایش، شکل اجرایی و تاثیرگذارتری به آن ببخشد. اینها بدون هم‌افزایی امکان‌پذیر نیست.»


وی ادامه داد: «من می‌دانم در حال حاضر مراکز مذهبی وجود دارند که سالن‌هایی را در اختیار دارند. همچنین برخی سالن‌ها در اختیار مراکز فرهنگی است و از سوی دیگر برخی مراکز دارای برنامه‌هایی هستند که به دلیل نداشتن هم‌افزایی تاکنون نتوانسته‌اند با هم همکاری چشمگیری داشته باشند. بنابراین می‌توان با ایجاد تعامل، شرایط بهتری را برای اجرای تئاتر در شهر تهران بخصوص حاشیه شهر فراهم کرد.»


احمد مازنی تاکید کرد: «ما در کمیسیون فرهنگی مجلس به دنبال ایجاد هم‌افزایی میان دستگاه‌ها هستیم تا تعامل بهتری ایجاد شود.»


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در سخنانش همچنین اظهار کرد: «در مقابل نیاز است تا هنرمندان نسل آینده به خوبی آموزش داده شوند تا اجرای آثار مخصوصاً نمایش‌هایی که به موضوعات اجتماعی اشاره دارند را بیشتر شاهد باشیم. در این امر نقش دانشگاه و بخصوص دانشگاه آزاد اسلامی بسیار تاثیرگذار و حائز اهمیت است.»


نمایش «فصل بهار نارنج» روز گذشته 11 بهمن ماه در قالب جشنواره تئاتر فجر در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران اجرا شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته