دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 بهمن 1395 - 09:04
در گفت‌و‌گو با آنا؛

مینو مداح: اگر شانس به علیزاده روی نمی‌آورد مدال نمی‌گرفت/ سیاست‌های فدراسیون تکواندو نامعلوم است!/ فدراسیون نگاه ابزاری به مربیان دارد

سرمربی سابق تیم ملی تکواندو گفت: متاسفانه فدراسیون هر زمانی که به مربی نیاز داشته باشد آنها را دعوت می کند و هر وقت هم بخواهد مربی را برکنار می‌کند. من به هیچ عنوان نمی توانم با این نگاه ابزاری که در فدراسیون حاکم است کار کنم.
کد خبر : 155084

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، مینو مداح سرمربی المپیکی تکواندو بانوان در فاصله سه ماه مانده تا بازی‌های ریو از سمت خود برکنار شد. او سه سال هدایت کیمیا علیزاده اولین مدال‌‌آور المپیک را برعهده گرفته بود و توانست سهمیه المپیک را با این تکواندوکار به دست بیاورد اما تفکرات مدیریت فدراسیون به او اجازه نداد تا فعالیتش را در المپیک با کیمیا علیزاده ادامه دهد.


بعد از این اتفاق که باعث دلخوری مداح سرمربی سابق تیم ملی تکواندو شده بود او همکاری‌اش را به طور کامل با فدراسیون قطع کرد. اما حالا خبر می‌رسد که فدراسیون تکواندو برای مسابقات یونیورسیاد جهانی دانشجویان که از تاریخ 28 مرداد ‌ماه تا هشتم شهریور ماه سال 96 به مدت 11 روز در کشور چین تایپه برگزار می‌شود از مینو مداح به عنوان سرمربی دعوت به همکاری کرده است که البته مداح هم این پیشنهاد را رد کرد.


مداح در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی آنا درباره ادامه فعالیتش با فدراسیون تکواندو گفت: «دلخوری من از فدراسیون تکواندو تمامی ندارد و به همین دلیل تصمیم گرفتم به هیچ عنوان با این فدراسیون همکاری نکردم. متاسفانه در تکواندوی ایران این موضوع باب شده است که مربی را بعد از یک مدتی کنار بگذارند و بعد از آن وقتی به او نیاز پیدا کردند دعوتش کنند اما شخصیت من اینگونه نیست.»


وی ادامه داد: «من قبل از المپیک استعفا داده بودم اما فدراسیون با این موضوع موافقت نکرد اما خودشان سه ماه مانده به المپیک تصمیم گرفتند من را از سرمربی تیم ملی برکنار کنند در صورتی که من قبل از المپیک به دلیل مشکلاتی که در اردوهای بانوان وجود داشت تصمیم به استعفا گرفته بودم اما من را نگه داشتند تا بعد خودشان برکنارم کنند. من نیازی به سرمربیگری دانشجویان تکواندو ندارم و ترجیح می‌دهم با این مدیریت غلط به دور از تکواندو باشم.»


سرمربی سابق تیم ملی تکواندو بانوان با بیان اینکه فدراسیون نگاه ابرازی به مربیان دارد، اظهار کرد: «من قبلا هم اعلام کرده بودم با شرایطی که در فدراسیون تکواندو حاکم است به هیچ عنوان کار نمی‌کنم. قبل از من اهالی خانواده تکواندو همگی نقدهایی زیادی به مدیریت پولادگر داشتند اما هیچ اتفاقی نیفتاد و شرایط هم هیچ تغییری نکرد. به همین دلیل است که ترجیح می‌دهم با این افراد کار نکنم و به زندگی شخصی‌ام برسم. مهدی خدابخشی یکی از تکواندوکاران خوب ایران است که سال‌ها پدرش به عنوان مربی در کنار اوست و وظیفه کوچ کردن او را برعهده داشت اما فدراسیون صلاح ندانست او در کنار پدرش باشد و مربی‌اش را تغییر دادند. مدیریت در تکواندو ایران به این صورت است که هر زمانی که نیاز به مربی داشته باشند او را دعوت می‌کنند و هر زمانی که او را نخواهند به راحتی و با دلایل بی اهمیت او را از کار برکنار می‌کنند.»


مداح به دوران مربیگری‌اش در تیم ملی و هدایت کیمیا علیزاده اشاره کرد و گفت: «علیزاده سه سال شاگرد من بود و با مربیگری من توانست سهمیه المپیک را به دست بیاورد. قبل از آن هم در تیم نوجوانان با خانم زارع کار می‌کرد اما سه ماه مانده به المپیک با توجیه اینکه کمرانی از کودکی مربی او بوده من را کنار گذاشتند. بعد از این اتفاق خیلی از افراد به من می‌گفتند کمرانی چه کسی است و ما تا به حال اسم او را نشنیدیم! اگر به مسابقات علیزاده در جریان رقابت‌های المپیک دقت می‌کردید حتی خود علیزاده به کمرانی اشاره می‌کرد که کوچ کند. یا اگر روند بازی‌های او و اجرای تکنیکش را در روند مسابقات قهرمانی جهان یا گرندپری می‌دیدید با آنچه که در المپیک پیاده کرد تفاوت فاحشی داشت. علیزاده موفق شد اولین مدال بانوان ایران را در تاریخ المپیک به دست بیاورد ولی مطمئن باشید اگر شانس به او روی نمی‌آورد محال بود بتواند موفق شود.»


مداح از روی کار آمدن کمرانی در جریان المپیک صحبت کرد و گفت: «قبل از المپیک در جلساتی که با رئیس فدراسیون داشتیم آنها اعلام می‌کردند از نظر روحی و روانی علیزاده با مربی که از کودکی او را تربیت کرده راحت است، توجیهی که به هیچ عنوان برای من قابل قبول نبود و نیست. اما من همان موقع هم به آنها گفتم کمرانی برای روحیه دادن او به المپیک بیاید اما اعلام کردند که تنها از بانوان دو نفر می‌توانند به برزیل اعزام شوند، یکی خود ورزشکار و دیگری مربی و نمی‌توانند نفر سومی را به المپیک اعزام کنند، اما در جریان مسابقات المپیک دیدیم نایب رئیس فدراسیون تکواندو (خانم سروی) هم به همراه آنها به برزیل اعزام شده بود. در فدراسیون تکواندو مشخص نیست چه سیاست‌هایی دنبال می‌شود و به همین دلیل من هم ترجیح می‌دهم از این فدراسیون دوری کنم و با آنها به هیچ عنوان کار نکنم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته