دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 ارديبهشت 1394 - 14:23

رونمایی از طراحی و اجرای پروژه سرپناه در واحد بندرعباس

با حضور معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان از پروژه سرپناه که توسط دانشجویان ترم یک رشته معماری انجام شد، رونمایی شد.
کد خبر : 15507

به گزارش خبرنگار آنا، معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در بازدید از این پروژه دانشگاهی با ابراز رضایت از عملکرد دانشجویان گفت: این کار خستگی ناپذیر قابل تقدیر و ستایش بوده و نیاز است تا این دانشجویان در عرصه های علمی و پژوهشی به طور فعال تر وارد عمل شوند .


دکتر محسن دهقانی تاکید کرد: دانشگاه ها امروز به دانشگاه های کارآفرین مبدل شدند و اگر دانشگاهی نتواند در این مسیر حرکت کند از قافله علم و فناوری عقب خواهد ماند.


وی یادآوری کرد: دانشجویان باید از شروع ورود به دانشگاه با تمرین کارآفرینی خود را برای حضور در عرصه های بزرگ آماده سازند و دانشگاه ها نیز باید این زمینه را برای دانشجویان فراهم سازند.








باقری: طرح های مختلفی در حال اجرا برای جذب و شناسایی دانشجویان فعال داریم و به زودی با سامان دهی و برنامه ریزی بهتر این حرکت رو به رشد را آغاز می کنیم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این بازدید از آمادگی این دانشگاه جهت همکاری با دانشجویان فعال در عرصه های هنری ، فرهنگی، علمی و... داد و افزود: این واحد دانشگاهی با تمام قدرت از دانشجویان فعال حمایت مادی و معنوی می کند.


دکتر مهدی باقری گفت: طرح های مختلفی در حال اجرا برای جذب و شناسایی دانشجویان فعال داریم و به زودی با سامان دهی و برنامه ریزی بهتر این حرکت رو به رشد را آغاز می کنیم.


مدیر گروه معماری این واحد دانشگاهی نیز هدف از برگزاری این طرح را شکوفا سازی استعداد های نهفته دانشجویان در دانشگاه یاد کرد و گفت:زایش ایده همیشه در میان گروه هایی شکل می گیرد که بسنده به روزمرگی درکلاس های نظری نکنند و آنچه آموختند را به رشته ی عمل بیاورند .


مهندس اصغرخواه تمرین عملی درس کارگاه مصالح ساخت را از مهمترین واحد های دانشگاه برای دانشجویان معماری دانست وافزود:اهمیت دادن به این درس باعث می شود تا دانشجویان با فنون و تکنیک های معماری آشنا شوند وبا تجربیات بیشتر در آینده نه چندان دور در بازار کار پا بگذارند.


وی گفت: فهم هندسه، چگونگی برش قطعات و فارسی بُر کردن برای یکپارچگی در ساخت،تراز کردن قطعات برای ایجاد ساختار مستحکم و مطابق با طرح، اعمال اتصالات در زوایای مختلف و آشنایی با الزامات آن.البته این موارد تنها گوشه ای از تجربه ی عملی ساخت در این پروژه بود.


این مسئول گفت:امید است در آینده نه چندان دور تجربه ی پروسه ی ساخت و اجرا در مقیاس های واقعی در کارگاه های اینچنینی برای آشنایی هر چه بیشتر دانشجویان به یک امر مداوم تبدیل شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته