دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 بهمن 1395 - 11:48

پس لرزه‌های تصمیم ترامپ دامن‌گیر بازیکنان آمریکایی لیگ بسکتبال ایران شد؛ رایزنی دانشگاه آزاد برای حل مشکل

دو بازیکن آمریکایی تیم بسکتبال دانشگاه آزاد اسلامی که برای استراحت به دوبی رفته بودند با توجه به دستورات جدید وزارت خارجه ایران در واکنش به قانون جدید دولت آمریکا برای ممانعت از ورود شهروندان ایرانی به خاک ایالات متحده، برای حضور در ایران و شرکت در تمرینات تیم دانشگاه آزاد با مشکل روبه‌رو شده‌اند.
کد خبر : 154965

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، «جوزف جونز» و «جی پی پرینس» دو بازیکن آمریکایی تیم بسکتبال دانشگاه آزاد هستند که در تعطیلات لیگ بسکتبال ایران برای استراحت به دوبی رفته بودند. حالا با قانونی که دولت کشور آمریکا برای عدم ورود ایرانی‌ها به این کشور گذاشته و دستور جدید وزارت امور خارجه کشورمان، این دو بازیکن آمریکایی برای آمدن به ایران دچار مشکل شده اند.


این دو بازیکن آمریکایی تا پایان لیگ امسال با تیم بسکتبال دانشگاه آزاد قرارداد داشتند و در صورتی که نتوانند به ایران بیایند قرارداد آنها فسخ می‌شود.


سعید طلایی مدیر روابط عمومی معاونت ورزش دانشگاه آزاد اسلامی درباره حل این مشکل به خبرنگار آنا گفت: «مسئولان دانشگاه آزاد پیگیر وضعیت این دو بازیکن هستند. روز گذشته محمد دادگان معاون ورزشی دانشگاه آزاد برای پیگیری وضعیت این دو بازیکن با وزارت خارجه تماس گرفت و از آنجایی که روادیدهای ورزشی با سایر روادیدها متفاوت است،به همین دلیل وزارت خارجه هم قول همکاری به ما داده است تا مشکلی برای بازگشت این دو بازیکن به ایران به وجود نیاید. مسئولان همچنان در حال رایزنی هستند اما هنوز اتفاقی نیافتاده است.»


البته غیر از دانشگاه آزاد، دو باشگاه شیمیدر و پتروشیمی هم با این موضوع درگیر هستند و بازیکنانشان برای بازگشت به ایران دچار مشکل شدند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته