دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا؛

مهاجری: داوری که اسیر جو بازی شود شجاع نیست، احمق است/ مدیرعامل سایپا حق دارد از داوری‌ها راضی باشد

سرمربی پدیده گفت: عذرخواهی تمامی مسئولان هم هیچ دردی را دوا نمی‌کند چون امتیازات از دست‌رفته برنمی‌گردد.
کد خبر : 154961

رضا مهاجری در خصوص ضررهایی که تیم پدیده در رقابت‌های این فصل لیگ برتر از ناحیه داوری متوجه شده به خبرنگار ورزشی آنا، گفت: «روز یکشنبه جلسه‌ای داشتیم تا نامه‌ای از سوی باشگاه پدیده به دست مسئولان فدراسیون فوتبال برسد و آنها متوجه اعتراض ما به مسائل داوری شوند. ما این فصل بیش از حد در خصوص اشتباهات داوری سکوت کرده‌ایم و بالاخره آستانه تحمل‌مان حدی دارد. نمی‌خواهیم اشتباهات تاثیرگذار داوران خطر سقوط را برای تیم ما ایجاد کند.»


سرمربی پدیده افزود: «الان داوران ارتباطات بی‌سیمی با یکدیگر دارند. ما در بازی 6 امتیازی‌مان با سایپا توپی که خطا نبوده را با اشتباه داور یک پنالتی برای حریف دیدیم و نتیجه را واگذار کردیم. حتی اگر خطایی هم صورت گرفت من که فاصله 80 متری از صحنه داشتم هم متوجه شدم که آن برخورد بیرون محوطه جریمه بود اما داور یک پنالتی به حریف هدیه کرد و نتیجه را واگذار کردیم. الان رقابت شانه به شانه‌ای با تیم سایپا داریم و وقتی این تیم 6 امتیاز برابر دو تیم مشهدی گرفته و از منطقه سقوط رها شده، ناخودآگاه شائبه‌هایی ایجاد می‌شود.»


وی در واکنش به این مسئله که کامرانی‌فر در نشست خبری خود اعلام کرده داورانی که بیشتر پنالتی بگیرند تشویق می‌شوند چرا که شجاعت خود را نشان داده‌اند، بیان کرد: «خود آقای کامرانی‌فر در بحث قضاوت بالاترین درجات را طی کرده است. لیاقت او را نمی‌شود کتمان کرد. بالاخره کسی که در جام‌جهانی پرچم زده است شایستگی‌های زیادی دارد. من اصلا موافق کوبیدن یکدیگر نیستم. کاملا موافق هستم که داوران باید شجاع باشند و در تصمیم‌گیری‌های خود به رنگ و نام تیمی، به میزبان بودن و به تماشاگران توجهی نداشته باشند و به طور کلی به‌نفع هیچ تیمی سوت نزنند.»


مهاجری ادامه داد: «اگر داوری دچار حواشی شود و به سود تیمی سوت بزند که دچار حماقت شده و شجاعتی به خرج نداده است. شجاعت این است که اسیر هیچ مسئله‌ای نشوی و رای را به طرف کسی که محق است، اعلام کنی.»


او خاطرنشان کرد: «ما برابر چند تیم از جمله سایپا از ناحیه داور مسابقه مغموم شدیم و عذرخواهی تمامی مسئولان هم هیچ دردی را دوا نمی‌کند چون امتیازات آن بازی‌ها برنمی‌گردد. به‌عنوان نمونه ما در بازی با سایپا 3 امتیاز از دست دادیم و دو بازیکن تیم هم به خاطر اعتراض خود کارت زرد گرفتند. اگر این اتفاق نیفتاده بود فاصله دو امتیازی ما با سایپا حفظ می‌شد چرا که حداقل یک امتیاز می‌گرفتیم و همین مقدار امتیاز هم به سایپا می‌رسید. ما نیاز داریم که داوران‌مان عالی سوت بزنند تا اسیر این هجمه نشویم که تیم‌تان به تیم‌های درحال سقوط نزدیک شده است.»


سرمربی تیم پدیده در واکنش به این موضوع که درویش مدیرعامل باشگاه سایپا اعلام کرده تیمش در نیم‌فصل اول از داوری لطمه خورده و عادلانه این است که تیم‌هایی که برابر سایپا از داوری ضربه خورده‌اند، اعتراضی نداشته باشند، تصریح کرد: «بله، سایپا اگر با 4 امتیازی که به لطف اشتباه غیرغمدی داوران گرفت الان به جای 16 امتیاز، 20 امتیاز دارد و به جای رتبه چهاردهم در رده دوازدهم قرار گرفته است. بار روانی این تیم کمتر شده و از این جا به بعد با آرامش با حریفان خود بازی می‌کند. باید هم مدیرعامل سایپا الان این صحبت را مطرح کند.»


وی خاطرنشان کرد: «امیدوارم از این جا به بعد شاهد اشتباهات کمتری از سوی داوران باشیم، اشتباهاتی که تاثیرگذار نباشد. بالاخره هر اشتباهی می‌تواند با سرنوشت بک شهر بازی کند. فصل گذشته سیاه‌جامگان با آوراژ گل در لیگ برتر باقی ماند و ملوان به لیگ آزادگان رفت. فراموش نکنیم که آستانه تحمل هواداران و نیمکت پدیده هم اندازه‌ای دارد. ما به‌رغم آنکه یک پنالتی به ضررمان گرفته شد و با اشتباه تاثیرگذار داور بازی را باختیم اما نه صندلی شکسته شد و نه اعتراضی از نیمکت به داور مسابقه منتقل شد اما تکرار این اشتباهات تاثیرگذار می‌تواند واکنش‌های دیگری را از ناحیه ما به همراه داشته باشد.»


مهاجری درباره دیدار با استقلال خوزستان نیز بیان کرد: «همه بازی‌ها مهم است و هیچ دیداری آسان نیست. دیدید که هفته پیش سر و ته جدول به تساوی رسیدند و تراکتورسازی نتواست ماشین‌سازی را شکست دهد. بنابراین ما به همه دیدارهای خود نگاه بسیار جدی داریم و برابر استقلال خوزستان هم سعی می‌کنیم با دقت بالا برابر حریفان نتیجه بگیریم. بازیکنان ما نیاز به درایت بیشتر دارند تا ضربات نهایی را تبدیل به گل کنند و تیم امتیازات با ارزشی را بگیرد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته