صالحی امیری: برندسازی تولید قدرت نرم برای کشور است
به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در مراسم اولین دوره جشنواره برندهای برتر ایرانی با اشاره به لزوم توجه به مولفههای قدرت در جامعه امروز گفت: برند ملی به طور مستقیم با قدرت رابطه دارد و از مظاهر قدرت نرم در جامعه امروز به حساب میآید.
وی در ادامه ضمن تشکر از فعالین حوزه صنعت به لزوم برندسازی در صنایع اشاره کرد و گفت: هر شخصیت و کالا و مولدی که بتواند در ارتقاء هویت ملی در سطح جهان نقش آفرینی کند قابل تقدیر است.
امیری افزود: یکی از شاخصهای هویت، غرور ملی است و برندسازی نیز هویت ایران و نام ایران را در جهان پرآوازه میکند.
وی در ادامه گفت: برندسازی نیازمند یک تخصص است که حوزههای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در آن دخیل شده و در نتیجه یک مقوله سراسر ملی به حساب میآید، بنابراین برندسازی ساحتهای متفاوتی دارد که در نهایت میتواند منجر به هم افزایی ارزشهای ملی شود.
وی گفت: جهتگیری حرکت ما در حوزه برندسازی باید با رویکرد اقتصاد مقاومتی باشد و برند در جامعهای شکل میگیرد که نگاه آن بلندنگر است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در جامعهای که فرایند اعتمادسازی پایین است امکان برندسازی وجود ندارد و جوامعی که از سرمایه اجتماعی بالاتری برخوردار هستند، داری برندهای معتبری نیز میباشند.
وی اظهار داشت: الزامات برندسازی اعتمادسازی، شناخت کیفیت و درک واقعیتهای فرهنگی است.
صالحی امیری در پایان با تاکید بر وظایف وزارت ارشاد و صدا و سیما گفت: در فرهنگسازی تقویت تولید ملی وزارت ارشاد و صدا و سیما نقش بسزایی در فرهنگسازی حمایت از تولید ملی دارند.
انتهای پیام/