دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

صالحی امیری: برندسازی تولید قدرت نرم برای کشور است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جشنواره برندهای برتر ایرانی گفت: ما معتقدیم برجام در افزایش قدرت ایرانیان نقش اساسی داشته است چرا که دیپلماسی به عنوان یکی از مظاهر قدرت نرم در نهایت منافع ملی را به ارمغان آورد.
کد خبر : 154801

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در مراسم اولین دوره جشنواره برندهای برتر ایرانی با اشاره به لزوم توجه به مولفه‌های قدرت در جامعه امروز گفت: برند ملی به طور مستقیم با قدرت رابطه دارد و از مظاهر قدرت نرم در جامعه امروز به حساب می‌آید.


وی در ادامه ضمن تشکر از فعالین حوزه صنعت به لزوم برندسازی در صنایع اشاره کرد و گفت: هر شخصیت و کالا و مولدی که بتواند در ارتقاء هویت ملی در سطح جهان نقش آفرینی کند قابل تقدیر است.


امیری افزود: یکی از شاخص‌های هویت، غرور ملی است و برندسازی نیز هویت ایران و نام ایران را در جهان پرآوازه می‌کند.


وی در ادامه گفت: برندسازی نیازمند یک تخصص است که حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در آن دخیل شده و در نتیجه یک مقوله سراسر ملی به حساب می‌آید، بنابراین برندسازی ساحت‌های متفاوتی دارد که در نهایت می‌تواند منجر به هم افزایی ارزش‌های ملی شود.


وی گفت: جهت‌گیری حرکت ما در حوزه برندسازی باید با رویکرد اقتصاد مقاومتی باشد و برند در جامعه‌ای شکل می‌گیرد که نگاه آن بلندنگر است.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در جامعه‌ای که فرایند اعتمادسازی پایین است امکان برندسازی وجود ندارد و جوامعی که از سرمایه اجتماعی بالاتری برخوردار هستند، داری برندهای معتبری نیز می‌باشند.


وی اظهار داشت: الزامات برندسازی اعتمادسازی، شناخت کیفیت و درک واقعیت‌های فرهنگی است.


صالحی امیری در پایان با تاکید بر وظایف وزارت ارشاد و صدا و سیما گفت:‌ در فرهنگ‌سازی تقویت تولید ملی وزارت ارشاد و صدا و سیما نقش بسزایی در فرهنگ‌سازی حمایت از تولید ملی دارند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته