صالحی امیری: برندسازی تولید قدرت نرم برای کشور است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جشنواره برندهای برتر ایرانی گفت: ما معتقدیم برجام در افزایش قدرت ایرانیان نقش اساسی داشته است چرا که دیپلماسی به عنوان یکی از مظاهر قدرت نرم در نهایت منافع ملی را به ارمغان آورد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در مراسم اولین دوره جشنواره برندهای برتر ایرانی با اشاره به لزوم توجه به مولفه‌های قدرت در جامعه امروز گفت: برند ملی به طور مستقیم با قدرت رابطه دارد و از مظاهر قدرت نرم در جامعه امروز به حساب می‌آید.


وی در ادامه ضمن تشکر از فعالین حوزه صنعت به لزوم برندسازی در صنایع اشاره کرد و گفت: هر شخصیت و کالا و مولدی که بتواند در ارتقاء هویت ملی در سطح جهان نقش آفرینی کند قابل تقدیر است.


امیری افزود: یکی از شاخص‌های هویت، غرور ملی است و برندسازی نیز هویت ایران و نام ایران را در جهان پرآوازه می‌کند.


وی در ادامه گفت: برندسازی نیازمند یک تخصص است که حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در آن دخیل شده و در نتیجه یک مقوله سراسر ملی به حساب می‌آید، بنابراین برندسازی ساحت‌های متفاوتی دارد که در نهایت می‌تواند منجر به هم افزایی ارزش‌های ملی شود.


وی گفت: جهت‌گیری حرکت ما در حوزه برندسازی باید با رویکرد اقتصاد مقاومتی باشد و برند در جامعه‌ای شکل می‌گیرد که نگاه آن بلندنگر است.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در جامعه‌ای که فرایند اعتمادسازی پایین است امکان برندسازی وجود ندارد و جوامعی که از سرمایه اجتماعی بالاتری برخوردار هستند، داری برندهای معتبری نیز می‌باشند.


وی اظهار داشت: الزامات برندسازی اعتمادسازی، شناخت کیفیت و درک واقعیت‌های فرهنگی است.


صالحی امیری در پایان با تاکید بر وظایف وزارت ارشاد و صدا و سیما گفت:‌ در فرهنگ‌سازی تقویت تولید ملی وزارت ارشاد و صدا و سیما نقش بسزایی در فرهنگ‌سازی حمایت از تولید ملی دارند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب
رسپینا