دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 بهمن 1395 - 08:34
در گفت‎وگو با آنا

حجت‌الاسلام اکرمی: آیت‎الله هاشمی شناسنامه انقلاب اسلامی بود/ دکتر ولایتی از چهره‌های شناخته‌شده کشور است

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان تأکید کرد انقلاب اسلامی قائم به شخص نیست، اما آسیب بزرگی با ارتحال آیت‎الله هاشمی بر کشور تحمیل شد.
کد خبر : 154778

حجت‌الاسلام سید رضا اکرمی، عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان درباره تأثیر فقدان آیت‎الله هاشمی رفسنجانی(ره) بر کشور به خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، گفت: «امام راحل فرمودند؛ انقلاب قائم به شخص نیست. بنابراین ما نسبت به آینده انقلاب هیچ نگرانی نداریم. عنایت پروردگار متعال، الطاف امام عصر و حضور مردم در صحنه بسیاری از آسیب‎ها را از بین برده است.»


او در ادامه افزود: «رحلت آیت‌الله هاشمی یقیناً مصداق فرموده رسول اکرم (ص) است که فرمودند «اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمة لایسدها شیء» یعنی وقتی عالمی فقیه، فوت کند در اسلام رخنه و حفره‌ای ایجاد می‌شود که هیچ چیزی نمی‌تواند جای آن را پر کند. بنابراین ما این خلأ را داریم و جبران‌پذیر هم نیست.»


عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان تأکید کرد انقلاب قائم به شخص نیست اما رحلت آیت‌الله هاشمی می‎تواند درس عبرتی برای جامعه ما باشد، تا بلکه در تداوم و حفظ انقلاب بیشتر احساس مسئولیت داشته باشیم.


اکرمی گفت: «من در این 38 سالی که از انقلاب اسلامی می‎گذرد شاهد حوادث بسیار تلخی مانند هفتم تیر، جنگ تحمیلی و رحلت امام خمینی(ره) بوده‌ام. در هفتم تیر در عرض یک شب 70 نفر از دست رفتند. بنابراین من نگرانی برای این قسمت (فقدان آیت‌الله هاشمی) ندارم. اگرچه ارتحال ایشان، ضایعه و آسیب بسیار سنگینی را بر کشور تحمیل کرد، اما امیدوارم با الطاف الهی و امام عصر چنین ضایعه‌ای جبران شود.»


عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان در ادامه به حضور باشکوه مردم در تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی اشاره کرد و افزود: «حضور مردم در دانشگاه تهران، حرم مطهر و همچنین مراسم ترحیم در سراسر کشور باعث می‎شود تا دریابیم که ملت ایران فهیم و قدرشناس هستند.»


مشاور عالی وزیر کشور در امور روحانیت، تأکید کرد باید بر بیداری و هوشیاری خودمان بیافزایم و مراقبت بیشتری از انقلاب اسلامی نشان دهیم تا به پیروزی نهایی برسیم. آیت‎الله هاشمی رفسنجانی یکی از ارکان، اصول و شناسنامه انقلاب اسلامی بود.


او درباره انتخاب دکتر علی اکبر ولایتی به عنوان رئیس هیأت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: «آقای ولایتی منصوب رهبر معظم انقلاب است. او یکی از چهره‎های شناخته شده کشور به شمار می‎آید. آقای ولایتی حداقل 16 سال سکان وزارت امور خارجه را بر عهده داشت و از همه مهمتر ایشان مشاور عالی رهبر انقلاب هستند. بنابراین نگاه من به انتخاب او به عنوان رئیس هیأت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی مثبت است.»


گفت‎وگو از علی فراهانی


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب